Pentru ca sansele de succes sa fie cele dorite, companiile sunt nevoite sa schimbe rapid modalitatea de joc de care s-au folosit pana acum si sa isi regandeasca intreaga schema de lupta, iar departamentul de resurse umane reprezinta un element vital fara de care nu se poate face nicio schimbare profunda si cu efectele dorite.
In 2020, multe dintre tendintele care vizeaza HR-ul sunt si cele care pot decide soarta unei companii. Doar cele care se adapteaza si care fac schimbari rapide vor reusi nu doar sa se mentina, ci sa se dezvolte in ritmul impus de societatea moderna.
Iata care sunt, asadar, unele dintre schimbarile care se vad la un nivel din ce in ce mai mare in randurile companiilor care, in fond, dau tonul intregului joc:
1. Munca de acasa sau telemunca va fi din ce in ce mai raspandita in randurile angajatorilor care sunt din ce in ce mai deschisi in fata acestui mod de a fi in continuare productiv chiar daca nu te afli fizic pe scaunul de la birou. Forta de munca se schimba si capata valente noi, iar angajatorii care inteles ca uneori pot obtine rezultate mult mai bune si la un pret mult mai mic stiu si ca pot avea parte de beneficii fara sa tina cont de numarul de kilometri aflati intre ei si angajatii lor.
2. Flexibilitatea continua a muncii reprezinta o tendinta relativ noua care se refera la angajatii care se afla in permanenta miscare si care nu inceteaza sa lucreze in tot acest timp. Desi pentru unii ar putea parea ca acesti angajati se afla intr-o continua vacanta deoarece au posibilitatea de a lucra de la un laptop in timp ce stau pe o plaja de pe o insula exotica, realitatea este ca in 2020 nu ar trebui sa ne mai mire acest mod de a lucra. In fond, daca avem nevoie doar de creierul nostru pentru a face ca munca noastra sa se produca, ne putem muta “biroul” oriunde in lume.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Portal Codul Muncii
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
3. Programele de analiza a datelor din HR. Din ce in ce mai multe companii apeleaza la software-uri pentru a obtine rezultatele dorite si pentru a analiza informatii care tin de indici de performanta, date demografice etc. Concluziile transmise de programele de HR ajuta la rezultate concise cu mai putine erori.
4. Robotii care tin loc de asistent client se vor ivi din ce in ce mai mult si in locul celor care, de exemplu, ar trebui sa ne ajute cu intreg procesul de angajare sau care ne-ar putea ajuta cu eliberarea unei adeverinte in timp util. Chiar daca este posibil sa ne lovim in continuare de unele neintelegeri in comunicare, multe dintre aceste probleme vor putea fi rezolvate rapid de un astfel de robot folosit deja cu succes in customer service, e-commerce si in nenumarate arii ale IT-ului.
5. Inteligenta artificiala nu mai tine deja de ani buni doar de filmele de Science-Fiction. O vedem astfel implementata din ce in ce mai des in diferite arii ale vietii noastre si in domenii care tin de cercetare si de inovatie. Multe fragmente din procedurile de recrutare si selectie au fost deja automatizate cu ajutorul inteligentei artificiale. De retinut si faptul ca joburile de specialisti in inteligenta artificiala sunt din ce in ce mai cautate la nivel mondial. In plus, inclusiv alegerea celui mai bun candidat pentru locul de munca propus tine deja, in unele companii, tot de argumentele pro pe care le furnizeaza un astfel de program bazat pe inteligenta artificiala.
6. Bonusuri si beneficii care tin de asigurarile medicale. Deoarece sanatatea este un aspect atat de important, companiile care investesc in abonamente sau alte metode de recompensare a salariatilor si de asigurari medicale sunt vazute cu ochi mult mai buni decat cele care par sa nu fie foarte interesate de bunastarea fizica si mentala a salariatilor. Astfel de beneficii reprezinta nu doar un pas inainte, ci si un factor major in ce inseamna motivarea angajatului pe termen lung, satisfactia acestuia la locul de munca si implicarea in procesul de lucru.