Partener strategic
In primul rand, pentru a putea fi un real partener strategic, ca manager de resurse umane trebuie sa faceti parte din bordul companiei, astfel incat sa puteti influenta deciziile majore ce tin de afacere.
Asa veti avea acces atat la informatii ce tin de desfasurarea afacerii, cat si la cele ce tin de intentiile si de obiectivele managementului.
Aceste informatii va vor ajuta sa faceti translatarea de la obiectivele financiare catre implicatiile asupra clientilor si asupra proceselor operationale interne ale firmei pentru a putea, in final, sa le concretizati in obiective de invatare si dezvoltare a capitalului uman al companiei dvs.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Portal Codul Muncii
In conditii limitate de resurse la nivelul intregii firme, mai ales in contextul economic actual, rolul principal al Departamentului Resurse Umane trebuie sa fie cel de eficientizare a activitatii.
Imbunatatiti performanta
Managerul de resurse umane trebuie sa fie cel care identifica, propune si faciliteaza programe de imbunatatire a performantei.
Nu intotdeauna solutiile sunt date de Departamentul Resurse Umane, insa acesta trebuie sa fie cel care faciliteaza la nivelul intregii firme identificarea de solutii de eficientizare.
Colaborati cu celelalte departamente
Departamentul Resurse Umane trebuie sa fie facilitatorul schimbarii organizationale si al imbunatatirii performantei.
De aceea, departamentul dvs. trebuie sa fie in interactiune permanenta cu celelalte departamente si cu bordul companiei.
Obiective ale politicilor de resurse umane
O politica eficace si eficienta in domeniul resurselor umane trebuie sa aiba stabilite urmatoarele tinte:
•Integrarea managementului resurselor umane in managementul general al companiei
•Integrarea strategiei resurselor umane in strategia de dezvoltare a firmei
•Asigurarea unui climat de valorificare a potentialului fiecarui angajat
•Implementarea celor mai eficiente metode de motivare in munca
•Antrenarea in procesul decizional a tuturor celor care dovedesc competenTa
profesionala deosebita
•Asigurarea conditiilor optime de munca
•Asigurarea sanatatii si securitatii personalului in timpul procesului de munca.
Factorii care influenteaza performanta firmei
Din perspectiva resurselor umane, factorii care influenteaza performanta companiei sunt:
• Calitatea angajatilor si atentia acordata procesului de recrutare si selectie
• Atentia acordata dezvoltarii abilitatilor angajatilor, precum si dezvoltarii carierei lor in
firma
• Metodele interne utilizate in determinarea si urmarirea obiectivelor organizationale
• Eficacitatea modului in care sunt comunicate informatiile in firma
• Abilitatea managementului de a face fata schimbarilor care pot surveni sau care sunt necesare
• Eficienta mecanismelor utilizate pentru implementarea deciziilor de management