Talentul reprezinta principala preocupare pentru respondentii din cadrul sondajului. 56% dintre acestia declara ca lipsa de experti IA reprezinta cea mai inalta bariera in calea implementarii IA in operatiunile curente de afaceri. In acelasi timp, organizatiile sunt ingrijorate de lipsa de diversitate din randul talentelor disponibile, 41% atragand atentia ca diversitatea de gen poate influenta prejudecatile pe care masinile le vor asimila in procesul de invatare (machine learning).
Carmen Adamescu, Partener EY Romania, spune: "In acest an, pe masura ce au elaborat strategii de integrare a inteligentei artificiale in operatiunile curente, companiile s-au confruntat cu lipsa expertilor matematicieni si statisticieni care stiu sa creeze seturile de reguli si algoritmi care trebuie implementate in tehnologiile IA. Acest fapt demonstreaza clar ca o abordare IA de succes nu se refera doar la tehnologie, ci mai ales la oameni inteligenti. Privind inspre 2018, organizatiile ar trebui sa aiba ca prioritate atragerea si cultivarea de talente – atat prin recrutarea de persoane cu o pregatire adecvata, cat si prin investitii in programe de instruire si cultivare de talente.”
In ciuda obstacolelor, tendinta de adoptare a IA continua
Conform sondajulului, firmele sunt in etapa in care depasesc deja rezistenta interna fata de adoptarea acestei tehnologii. In prezent, 33% dintre respondenti au mentionat pozitia stakeholderilor ca pe o bariera in calea implementarii IA. Schimbarea pozitiva a acestui sentiment sugereaza ca stakeholderii incep sa recunoasca tot mai mult potentialul inteligentei artificiale.
De asemenea, rezultatele arata ca, desi companiile au progresat in procesul de integrare a IA, acestea se afla in etape diferite de implementare. In timp ce 17% sunt de-abia in faza de evaluare a optiunilor privind zonele de implementare a IA si 26% sunt in etapa proiectelor pilot, 67% dispun de o persoana dedicata care gestioneaza actiunile necesare adoptarii IA in interiorul organizatiei. Per ansamblu, 62% dintre angajati au un sentiment pozitiv fata de integrarea inteligentei artificiale.
"Organizatiile au parcurs mult din itinerariul IA si ne asteptam ca ritmul de adoptie sa se accelereze in 2018. Obiectivul aspirational al inteligentei artificiale este de a introduce inteligenta in masini, care se bazeaza pe un volum mare de date si informatii care trebuie prelucrate. In Romania, mai apare o provocare datorita lipsei de organizare si de management al datelor.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
In plus, liderii ar trebui sa identifice o nevoie clara cu care se confrunta si apoi sa analizeze daca tehnologia ar putea sa rezolve problema respectiva. Acest lucru se poate realiza doar cu sprijinul specialistilor, care pot identifica oportunitatile si beneficiile folosirii inteligentei artificiale in afacerile lor", conchide Carmen Adamescu.
Sursa: Mediafax