Ce s-a petrecut intre timp si ce rezultate a avut experimentul cu pricina? Dupa un an si jumatate de program de lucru redus, firma WebDigital a facut o analiza si a ajuns la concluzia ca rezultatele sunt multumitoare. Ba mai mult decat atat, conform declaratiilor facute pe blogul companiei, se poate vedea ca portofoliul de clienti a crescut, iar valoarea proiectelor s-a majorat cu 20%, in acest rastimp de 17 luni.
Desigur ca angajatii au fost multumiti de aceasta perioada, iar timpul redus de munca nu le-a scazut productivitatea, exact cum s-a remarcat si in timpul experimentului din Suedia, tara care a hotarat recent trecerea la programul redus de munca, de 6 ore.
"Am avut 45 de zile de libere de luni. Asta inseamna o luna si jumatate de concediu extra fata de zilele de concediu stabilite de lege, in total 66 de zile libere intr-un an", scriu reprezentantii companiei de IT.
Nu este rau deloc, dar totusi conducerea companiei a decis sa revina la un program de munca normal, in 2018. Firma are un proiect pe patru ani, referitor la timpul de munca. Asa ca in anul 2019 vor munci din nou doar 4 zile pe saptamana, conducerea lasandu-le angajatilor libera ziua de luni.
Dupa aceea, in 2020 vor reveni iarasi la programul traditional de 8 ore pe zi, pana cand reprezentantii companiei vor lua o decizie definitiva, in acest sens.
Iata ce declara conducerea firmei, in urma cu un an, cand experimentul se afla in plina desfasurare:
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
40 Modele de Regulament Intern
Medicina muncii un aliat al angajatorului
"...un alt efect al programului de 4 zile lucratoare pe saptamana a fost o crestere a productivitatii in ziua de vineri. Pregatirea tuturor materialelor pentru campaniile care demareaza la final de saptamana sau luni a devenit prioritara in departamentul de specialisti Pay Per Click Marketing. Pana acum, fiecare client a beneficiat de campanii conforme cerintelor, indiferent de momentul de inceput si de final. Asadar, programul de 4 zile lucratoare pe saptamana nu a avut un impact negativ asupra campaniilor clientilor nostri”, mai este precizat in comunicatul de pe site-ul firmei.