Faptul ca firmele romanesti nu au o strategie in directia deschiderii magazinelor online evidentiaza unele probleme mai profunde, de tip structural si de cultura antreprenoriala, care fac ca trecerea catre e-commerce sa nu fie o miza importanta pentru acestea. Studiul releva faptul ca lipsa sprijinului executiv reprezinta principala bariera perceputa ȋn calea deschiderii unui magazin online, o alta fiind lipsa cunostintelor tehnice privind platformele e-commerce. Dar aceste aspecte trebuie privite ȋn contextul celorlalte bariere identificate: lipsa personalului specializat si lipsa resurselor financiare.
CustomSoft, companie integrator de solutii de e-commerce cu peste 15 de ani experienta in piata locala, a realizat aceasta cercetare urmarind indeosebi obtinerea de date relevante pentru piata de comert electronic. Scopul principal al studiului a fost de a identifica ritmul si beneficiile adoptiei comertului online in segmentul care adreseaza afacerile - B2B.
Demersul a avut loc la mai bine de un an de la aparitia schimbarilor profunde induse de pandemia de coronavirus, cand transformarea digitala a accelerat dramatic impactul si amploarea comertului electronic. Potrivit estimarilor ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online), in Romania sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decat in 2019, cand valoarea comertului online a fost estimata la circa 4,3 miliarde de euro.
Din randul companiilor respondente, 10% dintre acestea au afirmat ca isi bazeaza vanzarile exclusiv pe propriul magazin online, in timp ce alte 18 procente folosesc atat un magazin fizic, cat si unul online. Majoritatea, 29%, au un magazin online cu o vechime cuprinsa intre 2 si 5 ani, iar 61% dintre comercianti le-au dezvoltat folosind platforme de e-commerce predefinite. Nivelul investitiilor pentru implementarea unei platforme de e-commerce a fost preponderent sub 3.000 de euro, 29% dintre respondenti alocand un buget din aceasta marja. La polul opus, 9,7% dintre companiile participante la studiu au estimat la peste 80.000 de euro investitiile pentru aceasta platforma.
Portal Codul Muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Pentru 35% din companiile cu profil B2B care detin un magazin online durata medie a implementarii a fost de 1 an, ca pondere fiind urmate de cele care au avut un ritm mult mai rapid, de mai putin de 3 luni, cu 27%.
Sursa: Mediafax