Aceste circumstante creeaza multe oportunitati pentru antreprenorii care vor sa dezvolte business-uri de succes. In acest sens, este important atat domeniul ales, cat si experienta de utilizare pe care retailerii o ofera clientilor pe platformele lor.
Cat priveste domeniile preferate de clienti, conform Entrepreneur Europe, 5 categorii de produse s-au situat detasat in topul celor mai bine vandute din e-commerce in 2021. Acestea sunt:
1. Fashion. Domeniul care conduce topul celor mai bine vandute produse in mediul online anul acesta este de departe segmentul fashion . La nivel european, 25% din sumele cheltuite in achizitii online sunt pentru produse vestimentare, iar procentul este in crestere conform Entrepreneur Europe. Aceeasi publicatie observa ca, desi domeniul este foarte competitiv, start-up-urile au sanse importante de succes pentru ca, in noile conditii ale pietei, miza tinde sa devina tot mai mult calitatea experientei de shopping oferita clientilor. „Studiile de piata pe care le-am realizat arata ca mai mult de jumatate dintre clienti sunt interesati de metode de finantare instant a achizitiilor precum Mokka, iar cei care folosesc deja aceasta metoda alternativa de plata spun ca ar fi achizitionat valori mai mici daca serviciul nu ar fifost disponibil”, spune Alexandru Balaci, CEO Romania Revo Technologies, fintech-ul care a adus in Romania serviciul Mokka. „O serie de magazine precum Noriel, CCC, Mobexpert, Ideall, Lensa, platforma GoMag si multe altele au pus deja la dispozitia clientilor lor serviciul Mokka”, explica Alexandru Balaci.
2. Gaming si Home Entertainment. Aceste domenii au inregistrat cresteri importante ale vanzarilor online nu doar in Romania si alte tari din Europa, ci si peste Ocean. Pandemia si lungile perioade de izolare au determinat oamenii de toate nationalitatile sa investeasca in obiecte pentru petrecerea cat mai placuta a timpului liber acasa. Jucatori importanti din acest domeniu din Statele Unite au raportat cresteri ale vanzarilor online si de peste 300%.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
3. Produse electronice. Cresterea vanzarilor la categoria produselor electronice era una asteptata, mai ales in conditiile in care multi oameni continua inca sa lucreze de acasa. Retailerii care vor sa-si creasca cifra de vanzari in domeniu trebuie sa vina in intampinarea necesitatilor clientilor, cu alternative de plata mai facile. Serviciul Mokka permite cumparatorilor sa stabileasca un numar mai mic sau mai mare de rate, de la 30 de zile la 24 de luni, in functie de valoarea achizitiilor si se adapteaza perfect si pentru cumparaturi cu valori medii si mari.
4. Alimente si ingrijire personala. Diversificarea magazinelor online si a modalitatilor de livrare au convins tot mai multe persoane sa apeleze la achizitionarea online a produselor alimentare de baza si a celor de ingrijire. Pe de-o parte, sunt evitate astfel spatiile aglomerate, iar pe de alta, shopping-ul online este preferat pentru confortul pe care-l ofera.
5. Mobila si decoratiuni interioare. In perioada pandemiei s-a inregistrat o crestere spectaculoasa a produselor ce tin de renovarea si decorarea spatiului din interior. Multe persoane au investit in mobila si decoratiuni, iar cresterea vanzarilor in aceste domenii poate fi observata nu numai in Romania, ci in multe alte tari europene. Oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru confortul de acasa, iar retailerii care vin in intampinarea clientilor cu facilitati de plata pentru sustinerea achizitiilor observacresteri ale ratei de conversie si ale valorii cosului mediu.
...mai multe puteti citi pe Mediafax >>>