In contextul in care, in Romania, pentru anul in curs, se prognozeaza cea mai mare crestere a consumului privat din regiune (3,9% ), este de asteptat ca presiunile din supply chain sa se acutizeze in 2018-2019. CHEP a analizat factorii de influenta asupra pietei de logistica si transporturi si subliniaza principalele tendinte care pot afecta costul de finantare al operatiunilor de distributie a marfurilor, pe piata locala.
Pretul de achizitie pentru europaleti continua sa creasca pe fondul crizei de resursa lemnoasa, rezultat al modificarii Codului Silvic, care a urcat preturile la un nivel maxim in anul precedent, cu o crestere estimata sa continue in 2018 la peste 400% fata de 2011 . Un alt factor de influenta asupra costurilor cu paletii este intreruperea acordului de schimb intre Asociatia Europeana de Paletizare (EPAL) si Uniunea Internationala a Cailor Ferate (UIC), detinatorii marcilor de paleti care formau impreuna cea mai ampla baza de echipamente de transport din lume. Incetarea colaborarii dintre cele doua organizatii creeaza un nou nivel de complexitate in managementul si in acceptarea paletilor albi de catre comercianti. Paletii cu risc calitativ (EUR-UIC) sunt suprataxati la receptie de catre unii retaileri, tendinta ce va continua sa se accentueze, iar intregul proces de management al paletilor albi va fi mai costisitor.
Costul de transport va creste, in contextul in care criza de personal in transportul rutier de marfuri a condus in ultimii ani la diminuarea capacitatilor de transport, actualmente inadecvate volumului de produse care tranziteaza spatiul intracomunitar. In 2017, s-a inregistrat cel mai scazut nivel al capacitatii de transport al marfurilor din ultimii 7 ani, in piata comunitara . Al doilea factor care va influenta cresterea preturilor in transportul rutier al marfurilor este scumpirea carburantilor, dupa cresterea accizelor la motorina si benzina. De altfel, 2018 a demarat cu o crestere a pretului petrolului si pe piata internationala.
“Anul 2017 a adus o serie de recorduri negative care ar putea afecta semnificativ dezvoltarea industriei FMCG. Ne asteptam ca acest context de piata sa declanseze o deschidere mai ampla a pietei spre colaborare, singura strategie logistica care securizeaza livrarile, cu costuri semnificativ mai mici, chiar in conditii de crestere exceptionala a cererii de consum”, a declarat Gabriel Andronescu, General Country Manager CHEP Romania.
Competitivitatea producatorilor este posibil sa scada, ca urmare a factorilor externi care influenteaza cresterea costurilor din supply chain. Dezavantajul competitiv se va accentua in cazul companiilor care platesc contributia anuala pentru paletii nereciclati.
Sursa: Mediafax
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau