Este demn de precizat ca, in 2021, aproximativ 59% dintre companiile din UE au declarat ca au utilizat cel putin un tip de de social media. Asa ca se sesizeaza o crestere de 22% comparativ cu situatia din 2015 (37%).
Ce tari din UE folosesc social media cel mai des?
Utilizarea social media este cea mai populara in randul companiilor din Malta (84%), urmate de cele din Suedia si Tarile de Jos (ambele cu 80%) si Finlanda (79%). La polul opus, utilizarea social media este mai putin populara in randul companiilor din Romania (36%), Bulgaria (39%) si Slovacia (45%), observa Agerpres.
Ponderea companiilor care utilizeaza social media a crescut in toate statele membre, comparativ cu 2015, insa cele mai mari cresteri au fost inregistrate in cazul companiilor din Belgia si Franta (ambele cu un avans de 31 puncte procentuale), urmate de cele din Letonia (30 puncte procentuale) si Finlanda (29 puncte procentuale).
In cazul Romaniei, ponderea companiilor care utilizeaza social media a crescut de la 25% in 2015 pana la 36% in 2021.
Studiul Eurostat a mai aratat ca retelele sociale (precum Facebook, LinkedIn, Xing si altele) sunt mai populare decat orice alt tip de social media.
Aproximativ 56% dintre companiile din UE utilizeaza retelele sociale pentru a crea o legatura cu clientii prin crearea de profile, schimb de experiente, exprimarea de opinii, schimb de informatii si, cel mai important, pentru a crea comunitati de persoane cu interese comune in jurul marcilor companiilor.