Concret, vanzarile online in Romania au crescut cu peste 9%, in primul semestru din 2024 comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, reiese dintr-o analiza de specialitate, citata de Agerpres.
Conform datelor centralizate de MerchantPro, dinamica pozitiva se datoreaza, in principal, evolutiei din al doilea trimestru, cand s-a inregistrat o crestere in vanzari de peste 12%. Din punct de vedere al numarului de comenzi plasate de clienti, in prima jumatate a acestui an, cresterea ramane stabila, similara valorii din 2023, respectiv de plus 6,71%.
In perioada aprilie-iunie 2024, magazinele care activeaza in platforma MerchantPro au inregistrat o majorare de 12% in valoarea totala a bunurilor vandute, fata de acelasi interval din 2023 .
De asemenea, numarul comenzilor a crescut cu 7%, iar valoarea medie a acestora a inregistrat un salt de aproape 5%, la 54 de euro.
Raportat la primul trimestru din 2024, cresterile au fost de 6% atat ca numar de tranzactii, cat si ca nivel al veniturilor, valoarea medie ramanand similara celei din primele trei luni ale anului precedent, de 53 de euro.
Numarul de comenzi pe segmentul "Farmaceutice si Ingrijire personala" a urcat cu 20%, in timp ce vanzarile efective au crescut cu peste 30%.
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
De asemenea, numarul comenzilor de "Articole Sportive" si "Electronice" s-a mentinut stabil, iar domeniile "Fashion si Home&Deco" au inregistrat o usoara scadere. In acelasi timp, la "Articole copii" veniturile au crescut cu peste 8%, in timp ce numarul comenzilor s-a mentinut constant, cresterea fiind sustinuta de dinamica valorii medii a comenzii.
"Automatizarea si Inteligenta Artificiala, fidelizarea clientilor, diversificarea modelelor de business si concurenta crescuta, printre principalele tendinte si provocari care caracterizeaza piata locala de e-commerce in prima jumatate a anului. Perspectivele de dezvoltare a pietei sunt sustinute de dinamica reala din prima parte a anului. Piata de eCommerce din Romania continua sa creasca, alimentata de accesul la digitalizare si de cresterea veniturilor populatiei tinere si nativilor digitali, dar comertul electronic a ajuns la varsta maturitatii. Cresterile de la an la an sunt moderate, iar concurenta creste permanent, in special de la concurenti internationali puternici, atat branduri din UE sau, in ultimele 12 luni, jucatorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a caror ascensiune este accelerata la nivel global", conform specialistilor care au realizat analiza.