Evenimentul, organizat in cooperare cu Comisia Europeana, a reunit reprezentanti ai Directiei Generale Ocupare, Afaceri Sociale si Incluziune (DG EMPL) din cadrul Comisiei Europene, CEDEFOP, ETF, precum si reprezentanti guvernamentali, delegati ai partenerilor sociali din Statele Membre UE, dar si reprezentanti din alte state europene.
In urma cu doi ani, statele membre s-au angajat in mod voluntar sa sprijine populatia adulta cea mai vulnerabila, formata din cei care au parasit deja parcursul de educatie si formare initiala, dar ale caror niveluri de competente si / sau niveluri educationale ii pun in pericol de excludere sociala si de pe piata fortei de munca.
In decembrie 2016, statele membre au adoptat recomandarea Consiliului privind parcursurile de actualizare a competentelor: noi oportunitati pentru adulti. Expertii si reprezentantii guvernamentali reuniti la Bucuresti au analizat actiunile intreprinse pana in prezent pentru a sprijini accesul la cai flexibile in vederea dobandirii de competente de baza, cum ar fi competentele lingvistice, numerice si digitale, si pentru a progresa catre calificarile necesare pe piata muncii.
In cadrul conferintei de la Bucuresti au fost discutate principalele concluzii ale Raportului imbunatatirii competentelor, cu scopul de a genera un nou impuls pentru sustinerea eforturilor de implementare in viitor, dar si pentru a identifica solutii inovatoare si mecanisme de finantare pentru furnizarea de oportunitati de dezvoltare a competentelor si recalificare pentru toti.
Educarea celor vulnerabili - ce este de facut?
„Sistemele de educatie si de formare pe tot parcursul vietii trebuie sa genereze competente noi, pentru a satisface caracteristicile noilor locuri de munca ce ar urma sa fie create, precum si pentru a imbunatati capacitatea de adaptare si de integrare profesionala a adultilor deja activi. Consider ca nu trebuie sa ne concentram doar pe adultii slab calificati sau necalificati, ci sustin faptul ca toate persoanele trebuie sa detina abilitati si competente de baza, alaturi de cele civice, sociale, de comunicare si colaborare, digitale si media, de democratie si interculturalitate, care sa le permita integrarea si mobilitatea pe piata muncii.”, a declarat ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Dobandirea cunostintelor si competentelor nu se opreste odata cu finalizarea scolii sau a universitatii, intrucat societatea se schimba intr-un ritm alert, iar invatarea pe tot parcursul vietii devine imperativa pentru toata lumea. Expertii reuniti la Bucuresti au subliniat ca acest proces necesita schimbari radicale, atat in ceea ce priveste modul in care oamenii invata, cat si in felul in care guvernele si partenerii sociali sustin perfectionarea competentelor, imbunatatirea rezistentei si adaptabilitatii la schimbare si asigurarea integrarii complete in societate si pe piata fortei de munca.
In contextul dezbaterilor privind noile forme de munca, imbunatatirea si actualizarea competentelor adultilor devin tot mai importante, astfel incat este necesar angajamentul ferm al statelor membre ca vor raspunde cu prioritate nevoilor de imbunatatire a competentelor numerosilor adulti din Uniunea Europeana care sunt intr-o situatie vulnerabila.
Sursa: Ministerul Muncii