Mentionam ca Romania si Bulgaria erau pe ultimele locuri in UE, in conditiile in care majoritatea intreprinderilor aveau un nivel extrem de scazut al acestui indice (72,1% si, respectiv, 70,6%), conform datelor publicate in data de 29 august, de Oficiul European de Statistica (Eurostat), observa Agerpres.
In 2023, 59% dintre companiile din UE au atins cel putin un nivel de baza al intensitatii digitale, ceea ce presupune folosirea a minimum patru din 12 tehnologii digitale selectate, cum ar fi inteligenta artificiala - AI sau vanzari prin comertul electronic care sa reprezinte cel putin 1% din cifra totala de afaceri. Un nivel de baza include afacerile cu un indice al intensitatii digitale scazut, ridicat si extrem de ridicat, excluzand nivelul extrem de scazut.
Referitor la IMM-urilor din UE, 58% au atins un nivel de baza al intensitatii digitale, fata de 91% in cazul marilor companii.
Doar 4,4% dintre IMM-urile din UE au un nivel extrem de ridicat al intensitatii digitale, in timp ce 19,6% au unul ridicat. Majoritatea IMM-urilor din UE inregistreaza un nivel scazut al intensitatii digitale (33,8%) sau extrem de scazut (42,3%).
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Portal Codul Muncii
In 2023, IMM-urile din UE erau la o distanta de 32 de puncte procentuale fata de tinta ambitioasa prevazuta in strategia digitala pentru 2030.
Obiectivul UE este ca peste 90% dintre IMM-uri sa ajunga cel putin la un nivel de baza al intensitatii digitale pana in 2030, concluzioneaza Eurostat.