Potrivit datelor Eurostat citate in comunicat, in 2019, un procent foarte mic din forta de munca din Uniunea Europeana (5,4%) era familiarizata cu telemunca.
"Inainte de COVID-19, o parte din companii erau reticente la ideea lucratului de la distanta, temandu-se de scaderea productivitatii sau de imposibilitatea de a controla calitatea activitatii angajatilor. Trecerea foarte rapida de la un mod de lucru la altul, facuta aproape peste noapte, a scos in evidenta diferentele dintre companiile care digitalizasera deja o parte a activitatii lor si cele care nu facusera acest pas", a precizat Adrian Bodomoiu, director general al Wizrom Software, intr-un comunicat transmis Agerpres.
De asemenea, potrivit companiei, transmite aceeasi sursa, perioada pandemiei a adus o perspectiva noua asupra lucrului remote iar numerosi angajati s-au declarat mai productivi pentru ca au putut lucra fara intreruperi, in timp ce altii au fost de parere ca au capatat mai mult timp pentru viata personala datorita faptului ca nu au mai petrecut timp in trafic. Din punct de vedere economic, lucrul de la distanta a generat si beneficii financiare, de exemplu, reducerea spatiului necesar pentru birouri si a costurilor cu chiria si intretinerea, precizeaza sursa citata.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
40 Modele de Regulament Intern
"Dupa ce ne-am acomodat la noua situatie, cu totii ne-am pus intrebarea cat de mult ar trebui sa mentinem aceasta decizie - a lucrului remote. Foarte multi experti sustin ca WFH va fi mai des intalnita in companiile din intreaga lume, inclusiv in Romania, cel mai probabil in conditii hibride, care imbina munca de la distanta cu prezenta fizica in birouri. Conditia esentiala este ca organizatiile sa implementeze tool-urile tehnologice care sa faca posibila productivitatea angajatilor remote, tool-uri precum solutii de colaborare si videoconferinta si programe ERP, de contabilitate si de self-service HR disponibile de la distanta (via web sau aplicatii mobile)", a precizat Adrian Bodomoiu.
In acelasi context produs de pandemie, nenumarate companii au trecut la digitalizare in mod fortat si au apelat la solutii IT diverse pentru a-si putea continua activitatea.