Acestia considera ca munca in echipa sau camaraderia, calitatea membrilor echipei si oportunitatile de avansare sunt cele mai importante ingrediente pentru atragerea celor mai buni oameni in organizatia lor, reiese din rezultatele Barometrului Mazars C-Suite, citat de Agerpres.
De asemenea, transformarea digitala a companiei si implementarea unei noi strategii de sustenabilitate sau chiar revizuita sunt principalele prioritati strategice ale respondentilor, in urmatorii trei-cinci ani. Totodata, opt din zece companii fie elaboreaza in prezent un raport de sustenabilitate, fie intentioneaza sa faca acest lucru.
Munca in echipa, esentiala pentru angajatorii si antreprenorii din Romania
93% dintre liderii romani considera ca munca in echipa/camaraderia reprezinta principalul ingredient pentru atragerea talentelor, iar ierarhia continua cu calitatea membrilor echipei (89%) si oportunitatile de avansare (83%).
Precizam si ca liderii chestionati sunt cei mai increzatori in gestionarea tehnologiile emergente (54% foarte increzatori) si cel mai putin increzatori in capacitatea de a face fata instabilitatii geopolitice (23% foarte increzatori), preturilor/penuriei de energie (27%), deficitului de resurse umane (32%) si tendintelor economice (33%), acestea fiind considerate, totodata, si principalele obstacole in calea cresterii.
In ceea ce priveste resursa umana, un sfert dintre respondenti sustin ca o strategie noua sau revizuita de atragere si pastrare a oamenilor valorosi reprezinta o prioritate strategica, iar aproape o treime (28%) au identificat imposibilitatea de a atrage o forta de munca calificata ca fiind un obstacol in calea dezvoltarii propriilor companii.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Portal Codul Muncii
250 Modele Fise de Post
Pe de alta parte, directorii executivi din Romania erau optimisti in ceea ce priveste viitorul afacerilor lor, iar in cadrul cercetarii din acest an, desi recunosc provocarile semnificative cu care se confrunta tara noastra, dar si intreaga lume, acestia isi mentin pozitia, 89% avand o perspectiva pozitiva pentru viitor (14% sunt foarte optimisti, 14% sunt optimisti, iar 61% sunt usor optimisti).
Pe segmentul sustenabilitatii, 43% dintre respondenti au bugetat, deja, costurile de implementare a unei astfel de strategii si de raportare, in timp ce 29% intentioneaza sa faca acest lucru la urmatoarea revizuire a bugetului. In plus, majoritatea companiilor (46%) elaboreaza deja un raport de sustenabilitate, iar alte 36% intentioneaza sa o faca in urmatoarele 12 luni, ceea ce inseamna ca opt din zece companii fie elaboreaza in prezent un raport, fie intentioneaza sa o faca.