Potrivit cercetarii "Global Family Business Survey", citat de Agerpres, doar 63% dintre afacerile de familie in Romania au planuri pentru viitorul afacerilor, precum conventii intre actionari (39%), politici privind dividendele (39%), proceduri de urgenta si situatii neprevazute (15%) sau testament (12%). Prin comparatie, 69% dintre afacerile de familie din ECE, respectiv 81% la nivel global au astfel de aranjamente.
Ce obiective au oamenii de afaceri din Romania?
Pprotejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei (87%) si generarea de dividende pentru membrii familiei (84%) - acestea sunt cele mai importante pentru oamenii de afaceri din Romania.
Nivelul de incredere intre membrii familiei este considerat in general ridicat, iar 74% dintre respondenti afirma ca exista o aliniere a familiei cu privire la directia companiei (fata de 59% la nivel global), conform sondajul PwC.
Totodata, majoritatea afacerilor de familie din Romania (82%) a raportat o crestere a vanzarilor, in ultimul an financiar, fata de anul 2021, cand ponderea era de 55%. Nivelul raportat pe plan local este similar cu cel inregistrat in ECE (83%) si peste procentul de 71% inregistrat la nivel global.
Obiectivele de crestere sunt ambitioase si pentru urmatorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din Romania se asteapta sa creasca rapid si agresiv, fata de 20% la nivel de ECE si 14% la nivel global.
Legis Plus Legislatia Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
In cadrul sondajului "Global Family Business Survey", realizat de PwC, au fost intervievate 2.043 de persoane cu afaceri de familie, din 82 de tari, printre care si Romania.