Studiul "Cum comunica strategic companiile din Romania?", realizat de catre McGuireWoods Romania si Sfera Business, arata faptul ca, indiferent de marimea veniturilor realizate, peste 70% dintre companiile romanesti ar opta pentru externalizarea activitatilor de comunicare strategica si public affairs.
"Studiul nostru, aflat acum la prima editie, isi propune sa identifice tendintele din comunicarea strategica, afacerile publice si relatiile guvernamentale care sunt relevante pentru mediul de business romanesc. (..)Aceste informatii sunt utile si in construirea relatiei cu clientii si cu toate celelalte audiente relevante, intr-un mediu de afaceri din ce in ce mai centrat pe comunicare", a declarat Elena Badea, Partner Sfera Business.
In ceea ce priveste managementul reputatiei, se remarca o diferenta intre companiile cu venituri de peste 100 milioane de euro si cele cu venituri de pana la 1 milion de euro.
Astfel, 89% dintre companiile din prima categorie au un departament de comunicare strategica, spre deosebire de doar 33% din companiile din cea de-a doua categorie.
Aproape 60% dintre companiile participante la studiu elaboreaza si implementeaza o strategie de comunicare, 16% declara ca nu au o strategie formala. 19% dintre companii intentioneaza sa stabileasca o astfel de strategie, in timp ce 4% nu au si nu intentioneaza sa implementeze o strategie de comunicare.
Unul din cele mai interesante rezultate ale studiului arata ca interesul pentru strategia de comunicare scade pe masura ce veniturile cresc, insa revine la un nivel ridicat atunci cand compania depaseste statutul de middle-level. In plus, mai mult de jumatate dintre companiile cu venituri intre 10 si 100 de milioane de euro, au un departament dedicat relatiilor publice si guvernamentale.
Studiul indica tendinte pozitive in ceea ce priveste perceptia strategiilor de comunicare; peste 70% dintre companiile romanesti considera ca acestea fac parte integranta din strategia de business.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Caror actori li se adreseaza strategia de comunicare a companiilor? Clientilor, in primul rand, arata studiul. Intr-o masura mai mica: comunitatii, jurnalistilor, autoritatilor.
Nadia Crisan, Senior Vice President, McGuireWoods Consulting: "Credem ca este momentul ca toate companiile, de la cele aflate la inceput de drum, pana la cele medii si mari, sa includa comunicarea ca dimensiune strategica in cadrul viziunii si planului lor de business. Numai astfel vor putea fi competitive si vor putea raspunde cerintelor generatiilor viitoare de clienti si parteneri de afaceri - incepand cu cei din generatia Y".
Sursa: anuaruldeconsultanta.ro
Foto: pixabay.com