Google prezinta cazul unei companii americane care a reusit sa creasca nivelul de satisfactie al angajatilor si, implicit, sa revitalizeze cultura organizationala, prin aplicarea unor masuri concrete de sustinere a unei atmosfere pozitive la locul de munca.
In 2012, compania de asigurari Nationwide Brokerage Solutions (NBS) a initiat un program de crestere a satisfactiei angajatilor, in conditiile in care retentia acestora devenea o problema din ce in ce mai mare. Schimbarea de management a fost asociata unei schimbari de atmosfera, pentru revitalizarea culturii organizationale. Presedintele Gary Baker a afirmat ca totul a inceput cu obiectivul de a crea o atmosfera pozitiva, bazata pe performanta, pentru ca oamenii sa se simta motivati sa in a atinge noi recorduri de performanta.
Concret, asociatii NBS au participat la programul de training creat de Shawn Achor, supranumit "expert in fericire", care incurajeaza angajatii sa aleaga sa se simta fericiti la locul de munca. Atitudinea pozitiva are rezultate spectaculoase daca este tradusa in mici obiceiuri repetate cu regularitate. Programul-pilot la care au participat 40 dintre asociati a fost, imediat, extins la nivelul intregii companii.
Obiectivul a fost acela de a intrega mici obiceiuri de actiune pozitiva in rutina de zi cu zi, pentru a creste gradul de satisfactie al angajatilor. A fost creat "Manualul fericirii", inspirat din practicile antrenorilor sportivi, care cuprinde 60 de "tactici" pentru o atmosfera pozitiva si o mai mare implicare la locul de munca. Exemple de astfel de tactici priveau trimiterea a 3 email-uri pozitive in fiecare dimineata sau servirea pranzului cu alti colegi in fiecare zi. Fiecare echipa alegea anumite practici, testa rezultatele si urmarea influenta pozitiva a acestora.
Mai mult, angajatii au fost incurajati sa-si ia fericirea in propriile maini, sa faca schimbarile pe care le considera necesare pentru a se simti mai fericiti la locul de munca.
Rezultatul? Cresteri cu peste 10% a raspunsurilor pozitive la sondajele de opinie privind satisfactia si engagement-ul. In acelasi timp, desi nu poate fi masurata o legatura cauzala directa, vanzarile din aceeasi perioada au crescut cu 50%. Cu acelasi numar de asociati de vanzari, vanzarile au crescut semnificativ pana in 2014.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
In prezent, programele de training pentru actiuni pozitive fac parte, in mod oficial, si din pregatirea noilor angajati.
Sursa: rework.withgoogle.com