Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Studiu de caz Google: legatura dintre fericirea angajatilor si productivitate

04 /Iul2016
Studiu de caz Google: legatura dintre fericirea angajatilor si productivitateTags: satisfactie angajatiengagement angajatistrategii hrtraining angajatistudiu de caz google

Nivelul de satisfactie al angajatilor este influentat nu doar de factorii materiali, ci si de sentimentul cu care asociaza locul de munca. Angajatii fericiti sunt angajati productivi.

Google prezinta cazul unei companii americane care a reusit sa creasca nivelul de satisfactie al angajatilor si, implicit, sa revitalizeze cultura organizationala, prin aplicarea unor masuri concrete de sustinere a unei atmosfere pozitive la locul de munca.

In 2012, compania de asigurari Nationwide Brokerage Solutions (NBS) a initiat un program de crestere a satisfactiei angajatilor, in conditiile in care retentia acestora devenea o problema din ce in ce mai mare. Schimbarea de management a fost asociata unei schimbari de atmosfera, pentru revitalizarea culturii organizationale. Presedintele Gary Baker a afirmat ca totul a inceput cu obiectivul de a crea o atmosfera pozitiva, bazata pe performanta, pentru ca oamenii sa se simta motivati sa in a atinge noi recorduri de performanta.

Concret, asociatii NBS au participat la programul de training creat de Shawn Achor, supranumit "expert in fericire", care incurajeaza angajatii sa aleaga sa se simta fericiti la locul de munca. Atitudinea pozitiva are rezultate spectaculoase daca este tradusa in mici obiceiuri repetate cu regularitate. Programul-pilot la care au participat 40 dintre asociati a fost, imediat, extins la nivelul intregii companii.

Obiectivul a fost acela de a intrega mici obiceiuri de actiune pozitiva in rutina de zi cu zi, pentru a creste gradul de satisfactie al angajatilor. A fost creat "Manualul fericirii", inspirat din practicile antrenorilor sportivi, care cuprinde 60 de "tactici" pentru o atmosfera pozitiva si o mai mare implicare la locul de munca. Exemple de astfel de tactici priveau trimiterea a 3 email-uri pozitive in fiecare dimineata sau servirea pranzului cu alti colegi in fiecare zi. Fiecare echipa alegea anumite practici, testa rezultatele si urmarea influenta pozitiva a acestora.
Mai mult, angajatii au fost incurajati sa-si ia fericirea in propriile maini, sa faca schimbarile pe care le considera necesare pentru a se simti mai fericiti la locul de munca.

Rezultatul? Cresteri cu peste 10% a raspunsurilor pozitive la sondajele de opinie privind satisfactia si engagement-ul. In acelasi timp, desi nu poate fi masurata o legatura cauzala directa, vanzarile din aceeasi perioada au crescut cu 50%. Cu acelasi numar de asociati de vanzari, vanzarile au crescut semnificativ pana in 2014.

In prezent, programele de training pentru actiuni pozitive fac parte, in mod oficial, si din pregatirea noilor angajati.

Sursa: rework.withgoogle.com

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Studiu de caz Google: legatura dintre fericirea angajatilor si productivitate":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".