Studiul realizat asupra a 525 de afaceri de familie din 21 de tari a indicat faptul ca aproape jumatate dintre proprietarii unor afaceri de familie initiaza si se implica in investii cu impact social. In medie, o afacere de familie investeste aproximativ 3,1% din venituri in actiuni filantropice.
Investiile cu impact social reprezinta un domeniu relativ nou, in comparatie cu filantropia traditionala. Peter Englisch, reprezentant EY, afirma ca majoritatea afacerilor de familie investesc in acest nou domeniu al investitiilor cu impact social. Mai mult, activitatile filantropice ale afacerilor de familie sunt privite, din ce in ce mai mult, ca investitii sociale, cu obiectivul de a perpetua valori specifice de-a lungul generatiilor.
70% dintre afacerile de familie isi organizeaza activitatea filantropica prin instrumente specifice, in timp ce 40% opereaza prin intermediul unei fundatii. Jumatate dintre respondenti au declarat ca organizeaza activitatile filantropice direct prin intermediul afacerii de familie. De asemenea, cele mai multe dintre persoanele responsabile de investiile sociale ale afacerilor de familie ocupa functia de CEO sau fac parte de in board-ul de administrare.
Portal Codul Muncii
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
In cele mai multe state, taxele practicate de stat sunt considerate drept factorul-cheie in ceea ce priveste investiile cu impact social. Astfel, acolo unde statul acorda beenficii reale pentru sustinerea activitatilor filantropice, afacerile de familie sunt mai implicate in astfel de investitii.
"Pe masura ce companiile se dezvolta, angajamentul fata de filantropie creste, de aceea este crucial ca guvernele sa sustina dorinta afacerilor de familie de a oferi societatii si de a face o diferenta", a afirmat reprezentantul EY.