Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Competente de management esentiale. Care sunt si cum le evaluam?

09 /Mai2016
Tags: competente profesionalecompetente managementtest evaluare

Managerul are un rol indiscutabil in reusita finala a echipei, fie ca e vorba de un proiect sau de un intreg departament. Selectia managerilor este unul din cele mai delicate procese de recrutare, de aceea specialistii recomanda testarea competentelor de management inainte de luarea in considerare a celorlalte moduri de selectare.

Care sunt competentele esentiale care definesc un bun manager?

- selectarea si dezvoltarea oamenilor potriviti
- intelegerea dinamicii din cadrul echipei si incurajarea relatiilor de cooperare
- delegarea corecta a sarcinilor
- motivarea angajatilor aflati in subordine, atat la nivel individual, cat si la nivel de echipa
- stabilirea regulilor, mentinerea disciplinei si abordarea corecta a eventualelor conflicte
- comunicarea la toate nivelele, atat in interiorul cat si in exteriorul echipei/departamentului, precum si cu subordonatii/superiorii.


- planificarea, luarea deciziilor si solutionarea problemelor
- prevenirea erorilor comune de management


Test pentru evaluarea competentelor manageriale

Afirmatiile de mai jos reprezinta o buna metoda de evaluare a abilitatilor unui manager. Testul cuprinde 20 de afirmatii, fiecare cu 4 optiuni de raspuns: "Deloc", "Rareori", "Uneori", "Tot timpul".

1. Cand am o problema, incerc sa gasesc singur o solutie, inainte de a apela la superiorul meu

2. Cand deleg sarcinile, le predau persoanei care are cel mai mult timp la dispozitie

3. Iau decizii in urma unei analize atente, nu la primul impuls

4. Consider ca abilitatile tehnice sunt cele mai importante pentru un bun manager.

5. Comunic permanent cu membrii echipei in privinta lucrurilor care merg bine si a imbunatatirilor necesare

4. cred ca afirmatia "daca vrei ca ceva sa fie bine facut, trebuie sa o faci chiar tu" este adevarata

5. cand trebuie sa formez o echipa, selectez oameni cat mai asemenatori ca varsta, personalitate, experienta

6. discut cu subordonatii mei despre obiectivele lor si incerc sa le coordonez cu obiectivele intregii echipe

7. imi tin la curent subordonatii cu privire la evenimentele si schimbarile importante din companie

8 daca apare un conflict in echipa, il consider un eveniment inevitabil si temporar

9. in cazul unei abateri, acord sansa corectarii acelei erori inainte sa aplic o sanctiune

10. incerc sa-mi motivez echipa prin abordarea individuala a asteptarilor fiecarui memebru in parte

11. fac tot ce pot pentru a evita conflictele din echipa

12. daca echipa mea comite o greseala serioasa, imi informez superiorul si o consider o lectie pentru viitor

13. ii las pe memberii echipei sa stabileasca intre ei cum vor lucra impreuna

In functie de raspunsurile selectate, pot fi identificate cu usurinta plusurile si lipsurile manageriale. Testul reprezinta si o modalitate buna de autoevaluare, pentru a descoperi punctele unde este nevoie de o schimbare de atitudine.

Sursa: mindtools.com

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Competente de management esentiale. Care sunt si cum le evaluam?":
Rating:

Nota: 4.02 din 5 din 29 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".