Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Competente personale de top: abilitatea de convinge in orice context profesional

08 /Iun2016
Tags: competente profesionaleputerea de convingeredezvoltare personala

Anumite competente sunt cautate de cei mai mult angajatori, indiferent de domeniu sau vechime. Astfel de competente de top asigura succesul profesional si dezvoltarea carierei. Abilitatea a de convinge si de negociere se numara printre ele.

Influenta reprezinta capacitatea de a-i convinge pe ceilalti si de a negocia in vederea unui acord. Puterea de influenta este esentiala in multe domenii profesionale, in special marketing, vanzari, publicitate, relatii publice si media buying.


Cele mai multe descrieri de job-uri includ, intr-o forma sau alta, competente in negociere.

Puterea de influenta cuprinde urmatoarele elemente:

- puterea de convingere, definita drept abilitatea de prezenta o propunere bine argumentata

- folosirea limbajului pozitiv si sustinerea oricarei afirmatii cu argumente logice

- sublinierea aspectelor pozitive, avantajelor unei anumite oferte

- o exprimare clara si calma, dar in acelasi timp convingatoare

- ascultarea nevoilor exprimate de celelalte parti

- castigarea increderii interlocutorului

- stiinta de a face un compromis, in vederea obtinerii celor mai bune rezultate

- cunoasterea si folosirea limbajului corporal pentru a exprima o atitudine optimista, incurajatoare

- abilitatea de a contracara obiectiile prezentate de interlocutor

Iata cele mai importante elemente ale unei strategii de convingere, eficienta in orice tip de situatie profesionala, cat si in viata personala:

Axati-va pe nevoile interlocutorului. Ascultati cu atentie si intelegeti ce asteapta persoana respectiva de la Dvs.

Exprimati opinii argumentate logic.

Evitati exprimarea vaga, ezitanta, care este asociata intotdeauna cu slabiciunea.

Folositi un limbaj pozitiv, chiar si atunci cand aveti opinii contrare; spre exemplu: "este adevarat, cu toate acestea..." , "sunt de acord, dar ati luat in considerare si...", "este o ideea excelenta, dar daca privim din alta perspectiva..."

Complimentati subtil interlocutorul. Chiar si in cazul in care acesta isi da seama de intentia Dvs. de a-l complimenta, toate studiile indica o schimbare pozitiva atunci cand primim complimente.

Reflectati manierismele celuilalt. Studiile sociale arata ca persoanele ale caror gesturi le imitam devin mai deschise fata de noi si mai dispuse sa coopereze. Atentie, insa, la faptul ca aceasta oglindire trebuie realizata cat mai subtil.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Competente personale de top: abilitatea de convinge in orice context profesional":
Rating:

Nota: 4.43 din 5 din 7 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".