Influenta reprezinta capacitatea de a-i convinge pe ceilalti si de a negocia in vederea unui acord. Puterea de influenta este esentiala in multe domenii profesionale, in special marketing, vanzari, publicitate, relatii publice si media buying.
Cele mai multe descrieri de job-uri includ, intr-o forma sau alta, competente in negociere.
Puterea de influenta cuprinde urmatoarele elemente:
- puterea de convingere, definita drept abilitatea de prezenta o propunere bine argumentata
- folosirea limbajului pozitiv si sustinerea oricarei afirmatii cu argumente logice
- sublinierea aspectelor pozitive, avantajelor unei anumite oferte
- o exprimare clara si calma, dar in acelasi timp convingatoare
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
- ascultarea nevoilor exprimate de celelalte parti
- castigarea increderii interlocutorului
- stiinta de a face un compromis, in vederea obtinerii celor mai bune rezultate
- cunoasterea si folosirea limbajului corporal pentru a exprima o atitudine optimista, incurajatoare
- abilitatea de a contracara obiectiile prezentate de interlocutor
Iata cele mai importante elemente ale unei strategii de convingere, eficienta in orice tip de situatie profesionala, cat si in viata personala:
Axati-va pe nevoile interlocutorului. Ascultati cu atentie si intelegeti ce asteapta persoana respectiva de la Dvs.
Exprimati opinii argumentate logic.
Evitati exprimarea vaga, ezitanta, care este asociata intotdeauna cu slabiciunea.
Folositi un limbaj pozitiv, chiar si atunci cand aveti opinii contrare; spre exemplu: "este adevarat, cu toate acestea..." , "sunt de acord, dar ati luat in considerare si...", "este o ideea excelenta, dar daca privim din alta perspectiva..."
Complimentati subtil interlocutorul. Chiar si in cazul in care acesta isi da seama de intentia Dvs. de a-l complimenta, toate studiile indica o schimbare pozitiva atunci cand primim complimente.
Reflectati manierismele celuilalt. Studiile sociale arata ca persoanele ale caror gesturi le imitam devin mai deschise fata de noi si mai dispuse sa coopereze. Atentie, insa, la faptul ca aceasta oglindire trebuie realizata cat mai subtil.