Principalul obiectiv al evaluarii angajatilor este acela de a masura si de a imbunatati performanta acestora la locul de munca, in vederea cresterii potentialului lor si a valorii pentru companie.
Acest obiectiv general insumeaza o serie de alte obiective cu o importanta egala atat pentru angajat, cat si pentru angajator.
1. Feedback: Fara evaluare, nu ar mai exista feedback din partea angajatorului, ceea ce s-ar traduce printr-o comunicare unilaterala. Orice angajat are nevoie sa stie daca isi face treaba asa cum trebuie, daca raspunde cerintelor stabilite de post si care sunt aspectele care ar putea fi imbunatatite.
2. Deciziile de promovare: Un lucru este clar, toti angajatii vor sa avanseze. Insa deciziile de promovare trebuie sa ia in calcul o serie intreaga de factori. De aici necesitatea unei evaluari eficiente, care sa ofere date concrete, necesare unei astfel de decizii.
3. Deciziile de concediere: Evaluarea performantei asigura datele care pot justifica o concediere sau o reducere de personal. Daca situatia economica pune un angajator in situatia de a-si reduce personalul, este important sa determine care profesionistii de care are nevoie in continuare.
4. Motivare: Fara o evaluare, angajatii nu ar sti care sunt cele mai importante lucruri pentru managerul lor. Evaluarea este momentul in care acestia inteleg daca merg in directia corecta sau daca e nevoie sa faca schimbari pentru a atinge performanta ceruta. In ambele cazuri, se vor simti motivati sa lucreze din ce in ce mai bine.
5. Stabilirea necesitatilor de training si dezvoltare: ambele parti implicate in evaluare pot sa determine daca este nevoie de o pregatire suplimentara pentru dezvoltarea anumitor competente sau pentru insusirea corecta a anumitor proceduri.
250 Modele Fise de Post
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
6. Legalitatea deciziilor privind personalul: orice decizie legata de raporturile de munca, de la transferul in alt departament pana la refuzul promovarii sau concediere, trebuie sa se bazeze pe date justificative, in eventualitatea unui litigiu.
7. Imbunatatirea performantei la nivel organizational: un sistem riguros si eficient de evaluare garanteaza ca fiecare persoana stie care sunt asteptarile managementului si cum vor fi acestea evaluate. Intreaga organizatie are de castigat atunci cand fiecare angajat, de la fiecare nivel, stie ce are de facut si este motivat sa isi indeplineasca sarcinile cat mai bine.