Din pacate, foarte multi dintre cei care ajung sa evolueze profesional tind sa aiba senzatia ca doar ideile lor sunt demne de admiratie, iar ceilalti nu merita prea multa atentie, in acest sens.
Sa fie acesta un comportament "normal" fata de angajati? Cu siguranta nu este cel mai bun, avand in vedere tensiunile des intalnite la locurile de munca.
Astfel, managerii ar trebui sa caute sa se inteleaga cat mai bine cu angajatii, care pot deveni chiar aliatii lor, in chestiunile legate de munca.
Greseli pe care le fac managerii:
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Diurna legala in Romania si in strainatate
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
- considera ca sunt cei mai buni, iar ceilalti nu pot executa anumite sarcini, la fel de bine ca ei. Chiar daca in anumite cazuri acest lucru se poate petrece, managerii ar trebui sa evite generalizarea acestui fapt. In acest fel, angajatii se vor simti subminati si isi vor pierde interesul, vazand ca superiorii lor le preiau din sarcini, pe motiv "ca stiu ei mai bine"
- obsesia de afirmare este alta problema a managerilor. Foarte multi incearca din rasputeri sa-i impresioneze pe angajati la tot pasul, ceea ce poate crea o stare de frustrare printre acestia. De asemenea, arata ca acesti manageri se tem, de fapt, pentru postul lor, din moment ce trebuie sa se afirme zilnic si sa evidentieze cate fac pentru firma
- critica angajatilor de fata cu ceilalti, este cea mai rapida metoda de a atrage furia acestora. Cu siguranta nu poate aduce ceva bun; la fel ca un copil care este aspru certat si angajatul in cauza va raspunde similar. Se va simti inferior pentru ca a fost mustrat de fata cu restul echipei, iar acest lucru nu este benefic. Cel mai bine ar fi sa se vorbeasca in privat, cu acesti angajati
- neseriozitatea managerilor poate fi un motiv de frustrare pentru angajati, care isi vor pierde increderea in superiorii lor. De exemplu, daca acestia promit ceva si nu se tin de cuvant, desigur ca salariatii nu ii vor mai privi la fel pe acesti manageri
- nu stiu sa le dea incredere angajatilor, sa le arata ca jobul lor e important. Orice om doreste sa fie apreciat, iar la locul de munca acest aspect este esential, in acest mod angajatul va fi motivat sa depuna mai mult efort. Daca managerii au o viziune, un tel care sa ii implice si pe angajati, pot fi siguri ca acest fapt le va garanta succesul pe plan profesional