TEST de evaluare a inteligentei emotionale:
1. Zburati cu avionul si se produce o turbulenta care scutura bine aparatul de zbor; ce faceti?
a. Continui sa tricotez sau sa citesc sau sa ma uit la film.
b. Caut instructiunile in caz de urgenta, caci sunt ingrijorat/a.
c. Sunt ingrijorat/a, dar continui sa... (tricotez, citesc, ma uit la film).
d. Turbulenta? N-am observat!

Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz

Legis Plus Legislatia Muncii

33 instrumente vitale pentru un management de succes
2. Un copilas plange pentru ca ceilalti nu vor sa se joace cu el; ce faceti?
a. Nu ma bag intre copii.
b. Il invat ce sa faca pentru ca ceilalti sa se joace cu el.
c. Ii spun: „Hai, nu mai plange!“
d. Incerc sa-l distrag, aratandu-i o jucarie sau un truc.
3. Ati luat o nota proasta la scoala/facultate, care va poate face sa pierdeti bursa. Ce faceti?
a. Imi fac un plan de studiu pentru materia respectiva.
b. Imi propun sa iau o nota mai buna.
c. Nimic. Am note mari la alte materii.
d. O sa incerc sa o conving pe profa sa-mi dea o nota mai mare.
NOU! A aparut cea mai utila lucrare din ultimii 20 de ani, destinata managerilor de resurse umane! Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor
47 Teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, comanda ACUM >>>
4. Sunteti agent de vanzari prin telefon; azi toti clientii v-au inchis in nas, suntei descurajat; ce faceti?
a. Imi spun ca pentru azi ajunge; maine poate va fi mai bine.
b. Incerc sa vad unde gresesc.
c. Continui sa dau telefoane, schimband abordarea.
d. Imi caut alt serviciu!
5. Sunteti conducatorul unei organizatii pentru egalitate etnica si rasiala. Cineva spune un banc rasist; ce faceti?
a. Nimic. E doar un banc!
b. Il chem in biroul meu si-i trag o sapuneala.
c. Ii spun ca acest tip de banc este nepotrivit si ca nu este tolerat in organizatia noastra.
d. Ii sugerez sa urmeze un curs de educatie privind diversitatea etnica.
6. Sunteti in maina unui prieten; alta masina este cat pe-aci sa va accidenteze. Prietenul dvs. este furios. Ce faceti?
a. Ii spun ca, de vreme ce n-am patit nimic, mai bine sa uitam incidentul.
b. Incerc sa-i distrag atenia, amintindu-i ceva placut.
c. Ii dau dreptate; si eu cred ca ala este un nenorocit.
d. Ii amintesc ca si eu am patit o data la fel, dar m-am calmat la gandul ca, dupa cum conduce, sigur soferul ajunge la Urgenta sau... la morga.
7. In cuplul dvs. intervine o cearta, care degenereaza in violenta verbala si atacuri la persoana, din partea amandurora. Ce este cel mai bine de facut?
a. Sa luam o pauza de 30 minute si apoi sa continuam discutia.
b. Sa opresc cearta; nu conteaza ce spune celalalt.
c. Sa imi cer scuze si sa-i cer si partenerului/ei sa faca la fel.
d. Sa ma opresc, sa ma gandesc si apoi sa-mi precizez punctul de vedere.
8. Sunteti sef de echipa, aveti o problema neprevazuta, careia trebuie sa-i gasiti o rezolvare creativa. Ce faceti mai intai?
a. Notez etapele de parcurs spre rezolvare.
b. Cer colegilor de echipa sa-si faca timp sa se cunoasca mai bine.
c. Cer pe loc fiecarui om din echipa idei pentru rezolvare.
d. Organizez un brainstorming, cerand oamenilor sa spuna orice idee de rezolvare le trece prin minte, oricat ar parea de fantastica.
9. Aveti un copil timid; inca de mic a fost sensibil, mereu se temea de oameni si locuri straine. Ce faceti?
a. Il accept asa cum este si incerc sa-l protejez cat pot.
b. Il duc la un psihiatru pentru copii.
c. Il expun la oameni si locuri straine ca sa-si infranga temerile.
d. Organizez diverse jocuri, exercitii, experiente care sa-l invete treptat sa se acomodeze cu oamenii si cu locurile noi.
10. De mult vreti sa reluati antrenamentul la un sport pe care l-ati practicat in copilarie; acum v-ati hotarat si vreti sa folositi timpul cat mai eficient. Ce faceti?
a. Ma limitez la timpul zilnic alocat exercitiilor.
b. Aleg exercitii care imi par mai grele.
c. Fac exercitii doar cand am chef.
d. Incerc cele mai grele exercitii, acelea care par a fi peste puterile mele.
Punctaj:
Intrebarea 1: a, b, c – 20 de puncte.
Intrebarea 2: b – 20 de puncte.
Intrebarea 3: a – 20 de puncte.
Intrebarea 4: c – 20 de puncte.
Intrebarea 5: c – 20 de puncte.
Intrebarea 6: b, c – 5 puncte, d – 20 de puncte.
Intrebarea 7: a – 20 de puncte.
Intrebarea 8: b – 20 de puncte.
Intrebarea 9: b – 5 puncte, d – 20 de puncte.
Intrebarea 10: b – 20 de puncte.
Se aduna punctele obtinute la cele zece raspunsuri.
Interpretare:
sub 100 de puncte: o persoana foarte incordata, cu o inteligenta emotionala redusa.
100 - 125 de puncte: o persoana care isi exprima emotiile, dar nu atat cat ar fi de dorit.
125 - 175 de puncte: o persoana cu o inteligenta emotionala peste medie. Empatia si deschiderea catre exterior sunt semne de inteligenta emotionala crescuta.
175 - 200 de puncte: o persoana cu o inteligenta emotionala extraordinara.