Salariatii din corporatiile mari par sa fie printre cei mai nemultumiti, lipsa timpului si volumul mare de munca fiind doar doua dintre cauzele care ii fac pe acestia sa nu se simta fericiti la locul de munca.
"Am acumulat o frustrare cand un sef nu a fost de acord cu o parere de-a mea sau cu o situatie", a precizat unul dintre angajatii din corporatie, potrivit Mediafax. Printre alte nemultumiri incluse in studiu se numara lipsa unui loc de parcare, programul prea lung si solicitant sau pentru ca nu exista suficient timp de relaxare si socializare alaturi de colegi.
Multe dintre companii apeleaza astfel la consultanti si specialisti care sa ii ajute sa creasca gradul de satisfactie a angajatilor la locul de munca, prin ateliere, training-uri si sesiuni de consultanta. Manageriii de HR iau in serios aceasta problema si incearca sa vina cu rezolvari prin orientarea culturii organizationale inspre nevoile salariatilor.
Lipsa de respect pe care o percep angajatii fata de ei poate fi o cauza extrem de importanta care ii face sa se simta demotivati si neapreciati pentru munca depusa. Directorul unei companii, George Didoiu, citat de Mediafax, considera ca pe langa lipsa de respect perceputa, mediul in care lucreaza si felul in care colegii si managementul vorbesc cu angajatul sunt elemente cruciale: "Daca el nu se regaseste deloc in ceea ce face si o face doar pentru salariu sau doar pentru bani, mai devreme sau mai tarziu evident ca va fi acolo prezent probabil doar fizic".
Conform aceleiasi surse, psihologii recomanda pauze cat mai dese, personalizarea spatiului de lucru si prietenia cu colegii de birou.
Dincolo de aceste sfaturi, este esentiala implementarea lor si sprijinul acordat de cei care au putere de decizie in aceasta privinta. Astfel, este importanta crearea unui loc de munca primitor care sa ofere conditii de lucru optime si moderne.
Salariatii nu pot fi motivati doar de partea financiara, iar cand celelalte nevoi esentiale care tin de apreciere, socializare, posibilitatea de promovare si de invatare nu sunt indeplinite, remuneratia este primul beneficiu care isi pierde din valoare si care va afecta retentia salariatilor pe termen lung. Acele companii care nu pun pret pe angajati si pe nevoile acestora care nu tin de rasplata financiara vor fi intotdeauna acele firme care vor avea mereu de pierdut deoarece vor investi, din nou si din nou, in angajati noi, fara experienta.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Este la fel de adevarat ca, daca fericirea la locul de munca este posibila, aceasta trebuie sustinuta atat de catre angajator, cat si de catre angajat.