Multi angajati se comporta ca si cum simpla lor prezenta la locul de munca ar fi o favoare pe care o acorda managerului. Comportamentul negativ se instaleaza atunci cand, in loc sa adauge valoare activitatii profesionale, angajatul scade energia departamentului. In astfel de cazuri, se impune o masura radicala: concedierea.
Iata cele 4 tipuri de angajati care trebuie concediati fara retineri:
1. Angajatul de care toti ceilalti sunt nemultumiti
In situatia in care mai multi salariati fac plangeri directe sau prezinta motive de nemultumire legate de un anumit coleg, este recomandabil sa luati in considerare aceste critici. Salariatul care afecteaza in mod constant eficienta colegilor reprezinta un risc.
2. Angajatul care isi pierde cumpatul frecvent
Comportamentul agresiv este inacceptabil. Salariatii care nu isi pot controla tonul vocii sau reactiile emotive prezinta probleme de comportament.
3. Angajatul care paseaza responsabilitatile altor colegi
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
40 Modele de Regulament Intern
Anumite persoane sunt experte in a-i manipula pe ceilalti sa indeplineasca sarcinile profesionale in locul lor. Un angajat care sustine ca are un volum prea mare de munca, dar delega in mod constant responsabilitatile, nu poate contribui in mod real la activitatea firmei.
4. Angajatul care refuza sa isi asume raspunderea
Un adevarat profesionist nu ofera, ca raspuns frecvent, explicatia "Este problema altcuiva". Chiar si in cazul in care se confrunta cu o problema care nu il priveste in mod direct, acesta ia masurile necesare pentru ca persoana sau departamentul potrivit sa rezolve situatia. Un angajat indiferent la consecinte nu reprezinta o resursa de valoare pentru o companie.