Insa, daca respectam cativa pasi esentiali, care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului, putem sa realizam acesta procdura cu delicatete si compasiune pentru angajatul respectiv. Totodata, nu trebuie neglijate fermitatea si neutralitatea, care sunt fundamentale pentru mentinerea unei imagini pozitive a brandului angajatorului.
Comunicarea deciziei de concediere este opusul unei oferte de vanzare: atuurile angajatului nu corespund nevoilor organizatiei. Rezistati impulsului de a puncta defectele, deficientele, aspectele negative ale activitatii profesionale desfasurate de fostul angajat. Axati-va strict pe conceptul de nepotrivire intre profilul sau profesional si cerintele companiei.
Discursul concis si clar este de preferat. Evitati tendinta spre una din cele doua extreme: o descriere lunga si inconfortabila a lucrurilor care au mers prost sau o incercare nereusita de a prezenta lucrurile intr-o lumina favorabila si de a-l consola pe angajat. Ideal ar fi sa gasiti echilibrul intre informarea obiectiva si atitudinea empatica.
Pe cat posibil, propuneti masuri care vor amortiza impactul. Oferiti compensatii financiare, daca este posibil. In cazul in care concedierea nu a fost motivata de erori grave, oferiti-va sa redactati o scrisoare de recomandare. Pare paradoxal, insa concedierea nu trebuie sa fie sinonima cu incetarea agresiva a oricaror raporturi, ci permite si gesturi care tin de empatie si cooperare, la urma urmei.
Nu uitati ca angajarea ar trebui sa fie un proces lent, iar concedierea - unul rapid.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Legis Plus Legislatia Muncii
Comunicati decizia cat mai devreme, la inceputul programului. Asigurati-va ca sarcinile ii pot fi preluate de alti colegi imediat, pentru a preveni situatia neplacuta in care salariatul concediat trebuie sa-si continue activitatea in ziua respectiva. Explicati-i foarte clar ce urmeaza, ce este de facut, ce proceduri trebuie indeplinite. Asigurati-va de faptul ca este asistat in etapele urmatoare.
Intotdeauna, informati echipa cu privire la decizia luata. Dupa plecarea persoanei respective, este bine sa nu amanati informarea echipei din care a facut parte, eventual a departamentelor conexe. Zvonurile si banuielile nu fac bine niciunei companii. Transmiteti un mesaj clar, obiectiv, fara a insista pe aspectele negative.