Dar cum ramane cu angajatii? Oare cati sefi/superiori/manageri/angajatori se gandesc ce isi doresc, de fapt, salariatii si cum ar putea sa ii ajute mai mult, in demersurile lor?
Care sunt calitatile pe care orice angajat vrea sa le vada la superiorul sau? Iata despre ce este vorba:
- siguranta, determinare si proactivitate. Orice angajat vrea sa vada ca seful sau da dovada de acele abilitati pe care le cere, la randul sau, subordonatilor, altfel cum ar putea sa fie credibil in fata acestora? Daca seful va da dovada de dinamism, perspicacitate si capacitate de actiune, cu siguranta acesta va deveni un exemplu pentru salariati
- corectitudine si impartialitate. Un fapt esential atunci cand ai o functie de conducere, atfel nimeni nu va mai fi de partea ta. Indiferent ce se petrece in cadrul companiei, superiorul trebuie sa asculte toate parerile, fara a tine partea nimanui si trebuie sa incerce cu orice pret sa aplaneze conflictele. Un sef ideal evita cu orice pret minciuna si preferintele, aceste lucruri ii vor face pe angajati sa isi piarda increderea in superiori
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
250 Modele Fise de Post
- planificare pe termen lung. Probabil ca nu este un secret pentru nimeni ca deciziile luate in pripa nu sunt bune in general, cu atat mai putin atunci cand vorbim de joburi si implicit, afaceri. Un sef impulsiv, care nu are o strategie si ia decizii de moment va crea o stare de tensiune in cadrul oricarei companii
- onestitate. Cu toti luam decizii gresite, chiar daca suntem in functii de conducere. Un superior care va recunoaste ca s-a inselat, in anumite situatii, nu va face decat sa castige simpatia celorlalti, acestia simtindu-se mai apropiati de seful lor, in acest context
- incredere, incredere, incredere. Unul dintre cele mai importante lucruri in cadrul relatiilor interumane este reprezentat de increderea in ceilalti, pe aceasta temelie construindu-se majoritatea interactiunilor de succes. Daca seful tau este un om cu care se poate discuta, care isi protejeaza angajatii si doreste sa ii sprijine in orice situatie, inseamna ca esti in locul potrivit
- rabdarea, o alta calitate "populara". Daca ai rabdare, cu siguranta poti face lucrurile mult mai bine, in special in timpul situatiilor de criza, atunci cand nervii si agitatia nu fac altceva decat sa ingreuneze totul, impiedicand solutionarea problemelor in cauza
Pe langa toate acestea, probabil ca orice sef ar trebui sa empatizeze cu angajatii sai, sa ii inteleaga in orice context si sa le dea incredere, doar in acest fel se pot cladi relatii profesionale de succes si pe termen lung.