Reputatia joaca de asemenea un rol important, dat fiind faptul ca parerea celorlati despre tine, poate sa schimbe lucrurile, in rau sau in bine, depinde de ceea ce faci.
Pentru a avea o reputatie imbecabila la locul de munca, ar trebui sa ai grija la anumite aspecte care pot fi esentiale, in anumit e situatii.
Ce sa faci pentru a-ti imbunatati reputatia? Urmareste, pas cu pas, informatiile de mai jos:
- mare atentie la anturaj. "Spune-mi cu cine te imprietenesti ca sa-ti spun cine esti", spune un proverb romanesc, iar acest lucru este cat se poate de adevarat. Cei din jur vor observa cu cine te asociezi la locul de munca, asa ca, daca vrei sa faci o impresie buna, nu te asocia cu barfitorii firmei, de exemplu. Iti imaginezi ca in acest fel reputatia ta va avea de suferit...
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- ai grija ce subiecte de conversatie abordezi. Daca tot timpul vorbeste despre fotbal, vacante sau haine, poti fi sigur ca nu inspiri incredere si siguranta de sine. In acest fel risti sa fii considerat superficial si probabil ca nu vei luat in calcul atunci cand se vor face promovari. Incearca sa vorbesti despre lucruri care sa aiba, intr-un fel sau altul, legatura cu functia ta si care sa fie de interes pentru ceilalti
- ajuta-i pe colegi si superiori, atunci cand este cazul. Asta nu inseamna ca trebuie sa stai mereu peste program sau ca trebuie sa faci munca altora. Nicidecum. In schimb, este indicat sa le oferi ajutorul tau celorlati, atunci cand situatia o cere, acest lucru te va ajuta sa castigi simpatia tuturor
- ai grija ce spui despre...tine. Foarte important sa arati ca ai incredere in capacitatile tale, altfel risti sa nu fi luat in serios. Oamenii increzatori sunt apreciati de superiori, iar daca reputatia ta se va axa pe acest element, cu siguranta vei avea doar de castigat
- atentie la felul in care vorbesti cu ceilalti. Este important sa ai grija pe ce ton spui anumite lucruri, pentru a nu se interpreta gresit. Uneori, fara sa vrei poti rani sentimentele colegilor, facand o remarca mai putin potrivita
Cine doreste sa aiba o cariera promitatoare si sa progreseze la locul de munca, ar trebui sa tina cont ca, pentru a realiza toate acestea este nevoie de disciplina si incredere de sine, iar aceste lucruri nu sunt intamplatoare.