Atunci cand vorbesti deschis cu angajatii, fara sa exista ocolisuri sau semne de intrebare, cu siguranta ii vei determina si pe ei sa adopte aceeasi strategie. Orice manager HR si angajator ar trebui sa puna accent asupra comunicarii eficiente intre departamente, in acest mod se vor stabili raporturi de munca excelente.
Dar, nu este atat de simplu precum pare. In Romania secolului 21 inca intalnim rigiditate la tot pasul, iar salariatii se tem in continuare sa spuna ceea ce gandesc, de frica sa nu fie sanctionati sau, mai rau, concediati. Desigur ca acest aspect nu poate aduce un aport bun unei companii...
Asadar, cum ar putea un manager/angajator sa aiba o comunicare interna excelenta cu angajatii sai?
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
1. In primul rand, nu le ascundeti nimic salariatilor, referitor la firma, oricum acestia vor afla. Un manager ar trebui sa comunice colectivului orice decizie, buna sau rea, iar angajatii vor sti cum stau lucrurile. Chiar daca uneori va fi vorba de lucruri mai putin placute, este mai bine sa afle vestile de la superiorii lor directi, decat din alte parti. Oricum, in situatii grele oamenii dau dovada de o mare putere, iar daca salariatii sunt la curent cu orice se petrece in firma, vor simti ca fac parte din echipa companiei si vor incerca sa imbunatateasca prestatia lor, pentru rezolvarea unei situatii.
2. Nu lasati loc de indoieli si incertitudini. In acest fel salariatii vor crede ca superiorii nu au credibilitate, nu sunt onesti si le ascund adevaruri. Un manager nu ar trebui sa vorbeasca neclar, ba chiar din contra. Angajatii au nevoie de informatii actualizate permanent, pentru a oferi un feedback superiorilor. Ca manager HR sau superior, fii ferm si spune-le subordonatilor cum stau lucrurile, in mod cert. In acest fel, vor sti ce au de facut pe viitor si se vor simti din nou, valorificati.
3. Un manager competent ar trebui sa se preocupe de bunastarea angajatilor. Daca unul dintre acestia are o intrebare/observatie mai putin pertinenta, superiorul ar trebui sa gaseasca un raspuns adecvat, fara sa se enerveze, dat fiind faptul ca o comunicare interna buna poate face miracole, in cadrul unei firme. Asadar, ar trebui discutata orice chestiune il deranjeaza pe angajat, doar in acest mod lucrurile se pot remedia, fara a se isca un conflict.
Este important sa se mentina permanent un dialog intern deschis. Ce inseamna acest lucru? Oricare salariat ar trebui sa se simta confortabil sa spuna ceea ce gandeste, atat timp cat acest aspect are legatura cu locul de munca. In acest fel, colectivul si supieriorul vor sti cu ce se confrunta, indiferent de situatie si vor putea sa actioneze, in masura in care este posibil.