Daca un manager nu ii va aprecia pe cei mai buni din echipa, si nu este vorba doar despre partea materiala, ci despre intelepciunea de a-i multumi unui astfel de angajat pentru cat de bine isi face treaba. Oamenii lucreaza mai bine atunci cand simt ca sunt apreciati si valorificati, asa ca managerul care va adopta un astfel de comportament nu va avea decat de castigat.
Asadar, ce NU ar trebui sa faca un manager? Care sunt actiunile care vor indeparta angajatii competenti?
1. Atunci cand tai elanul unui om entuziast, care are si inititativa, pe deasupra, poti fi sigur ca acel angajat se va simti frustrat. Sunt foarte mult salariati care vin doar pentru a primi banii, asa ca cei care vor sa se implice mai mult ar trebui sa beneficieze de sprijinul superiorilor intotdeauana. Doar asa se vor mobiliza sa lucreze si mai bine, inovand la tot pasul, in special atunci cand avem de-a face cu persoane creative.
2. Tratamentul incorect fata de oamenii buni din firma, este de departe gresit si ii poate determina pe acestia sa plece la alte firme, unde vor fi apreciati pe masura. Cand remarci ca ai angajati exemplari in companie, nu ii trata asa, nu ii pune sa stea mereu peste program, nu le fura ideile si nu ii plati prost. Toate aceste aspecte vor fi sesizate de persoanele cu pricina, care pur si simplu nu vor mai dori sa faca parte dintr-o astfel de echipa, acest fapt fiind perfect normal.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
250 Modele Fise de Post
3. Un program de munca rigid, inflexibil, "batut in cuie", este alt aspect la care managerii ar trebui sa renunte. Ce daca cel mai bun angajat din firma a venit cu o ora mai tarziu, avand in vedere ca a stat peste program vreo 3 ore? Unde este corectitudinea aici? Atunci cand un angajat valoros se dedica firmei si cauzei acesteia, ar trebuie sa beneficieze de anumite facilitati, iar un program flexibil sau unul mai lejer ar fi o cheie a succesului.
4. Negarea aportului adus de munca angajatului. Cu alte cuvinte, unii manageri nu vor sa recunoasca pentru nimic in lume ca un anume angajat a reusit sa aduca un real aport companiei, asa ca ii submineaza munca si efectele acesteia, fapt care nu va face decat sa il eneveze pe angajatul respectiv.
5. Multi manageri profita de angajatii foarte buni, impovarandu-i pe acestia cu un milion de sarcini, care nu tin de ei. Din pacate, managerii in cauza nu isi dau seama ca atat timp cat vor profita de acesti profesionisti valorosi, nu vor avea decat rezultate negative. Desigur ca in scurt timp acestia se vor transforma in angajati nemultumiti, stresul si presiunea acaparandu-i complet. Iar de aici pana la a-si cauta alt job nu este decat un pas...
Managerii si inspectorii de resurse umane ar trebui sa tina cont de angajatii buni din companie, acestia fiind reale comori, atunci cand vine vorba de progres si profesionalism. Nu este usor sa formezi un om, daramite sa gasesti unul care vrea din start sa fie mai bun si chiar are potential, in acest sens.