In ultimii ani, procesul si chiar conceptul de recrutare au suferit transformari majore ca urmare a dezvoltarii comunicarii social media. Trendurile economice, tehnologice si din domeniul media au influentat modul in care sunt concepute si folosite fisele de post.
De la prima etapa a postarii unui anunt de recrutare, pana la realizarea interviurilor si prezentarea fisei postului, obiectivul principal ramane acela de atragere si, mai ales, implicare a potentialului angajat.
Prezenta tot mai sustinuta a companiilor romanesti in mediul online determina si o mai buna adaptare a descrierilor de job la noile evolutii privind digitalizarea.
In plus, cu cat un post este mai creativ sau inovator, in special in domeniile de marketing, management, IT, descrierea job-ului trebuie sa se ridice la nivelul cerintelor impuse de domeniul respectiv.
Altfel spus, un post creativ presupune o fisa de post originala si atractiva.
Trendurile din industria recrutarii indica faptul ca fisele de post vor deveni din ce in ce mai creative, pentru a raspunde evolutiilor provocate de comunicarea online.
Principala diferenta intre modelul clasic al fiselor de post si modelul viitorului consta in includerea elementelor vizuale.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Studiile au aratat faptul ca, oricat de bine ar fi conceputa si redactata, o fisa de post clasica nu va avea un impact prea mare asupra candidatilor. Cuvintele sunt procesate de catre memoria de scurta durata, in timp ce imaginile sunt inregistrate direct in memoria de lunga durata.
Descrierile de job care includ un element vizual vor determina, in mod cert, o mai mare implicare a candidatului. In special in recrutarea de specialisti, acestia vor fi impresionati de inovatiile procesului de recrutare.
Includerea factorului vizual in realizarea fiselor de post nu poate fi ignorata de catre recrutori pe termen lung. Insa, trebuie tinut cont si de anumite elemente care vor asigura succesul acestui nou model in Resursele Umane.
Astfel, noul model pentru fisa de post trebuie sa fie usor de standardizat (din punct de vedere structural, urmand ca fiecare caz in parte sa fie personalizat in functie de specificul job-ului), rapid si eficient din punctul de vedere al costurilor. Cu investitii minime de timp de efort, fisele de post pentru job-urile creative pot fi aduse la cel mai bun nivel.