Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 39 alin.(2) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, salariatului ii revine obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate.
Totodata, conform art. 75 alin. (1) din acelasi act normativ, angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca, iar potrivit art. 13 lit.d) din Legea securitatii sisanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa stabileasca pentru lucratori, prin fisa postului, atributiile si raspunderile ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.
Prin urmare, intrucat masurile de prevenire a raspandirii covid fac parte din procesul de asigurare a securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, in considerarea celor de mai sus, apreciem ca in fisa de post sunt stabilite atributiile postului.
Se vor modifica doar fisele posturilor salariatilor carora li se stabilesc atributii in legatura cu COVID.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
40 Modele de Regulament Intern
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro