Fisa de post pentru operator vanzari prin telefon, conform PortalCodulMuncii:
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului:.........................
2. Denumirea postului: Operator Vanzari prin telefon
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR. In acest caz denumirea din COR este Operator vanzari prin telefon.]
3. Pozitia in COR / Cod: 333912
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Departament Vanzari
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor, OFERTA SPECIALA AICI >>>
5. Nivelul postului:
a. Conducere / coordonare: Nu este cazul
b. Executie: Entry
6. Relatiile:
a) Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
• e subordoneaza: Directorului de Vanzari
• are in subordine: Nu este cazul
b) Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu Departamentele Logistica si IT
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Realizarea targetului de vanzari stabilit in conformitate cu politica de vanzari a firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
Realizarea planului de vanzari prin vanzarea de produse prin telefon.
Identificarea de noi clienti.
Cresterea cotei de piata a produselor / serviciilor.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Realizeaza planul zilnic de vanzari.
Prezinta si promoveaza la telefon produsele / serviciile prin realizarea de oferte pentru clientii potentiali si cei existenti.
Prospecteaza in permanenta piata in vederea identificarii de noi clienti si a cresterii cotei de piata a produselor.
Mentine permanent legatura cu clientii existenti pentru fidelizarea acestora.
Intocmeste rapoarte privind situatia vanzarilor, concurenta, noile trenduri pe piata, potentialii clienti.
Urmareste incasarea comenzilor si face propuneri pentru acordarea de eventuale discounturi sau amanari de plata pentru clientii fideli.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
4.Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre sefii ierarhici si catre departamentele din firma cu care colaboreaza.
Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi, cat si fata de clientii cu care vine in contact.
b) Fata de echipamentul din dotare
Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea departamentului.
Informeaza prompt pe cei in drept in legatura cu eventualele probleme aparute cu echipamentul.
c) In raport cu obiectivele postului
Raspunde de buna desfasurare a procesului de vanzare la nivelul departamentului din care face parte.
Acorda consultanta si feedback clientilor in legatura cu produsele vandute.
Raspunde de promovarea imaginii firmei in relatiile cu clientii.
Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si PSI.
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
Respecta limitele de vanzari ale zonei alocate.
Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare al firmei.
Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
5.Conditiile postului de lucru
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.
Comandati acum colectia dvs. de 250 Modele de Fise de post - Contine modele de fise de post actualizate conform GDPR, perfect legale, OFERTA SPECIALA AICI >>>
b. Conditiile materiale:
• ambientale - Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
• spatiu - Are birou propriu.
• conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon fix, telefon mobil.
c. Conditii de formare profesionala - Participa la cursuri de vanzari, marketing etc.
d. Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
a. Autoritate asupra altor posturi .............
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
7. Indicatori de performanta
Atingerea cifrei de vanzari planificate.
Depasirea cifrei de vanzari cu ...%.
Rata de clienti multumiti de ....
Rata de clienti fideli de ....
Respectarea termenelor de livrare in proportie de ...%.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
8. Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
9. Evolutii posibile
Poate avansa pe pozitia de Manager Vanzari.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Minimum studii medii – bacalaureat, eventual studii superioare.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Calificarea necesara
Cursuri de calificare in vanzari, preferabil pentru domeniul de activitate al firmei.
Cunostinte limbi straine: engleza, preferabil nivel mediu sau avansat.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
3. Competentele postului (pachet de competente)
- buna cunoastere a pietei de produse similare;
- abilitati de comunicare;
- atitudine pozitiva si persuasiune;
- discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
- rezistenta la efort si stres;
- corectitudine si loialitate fata de firma, flexibilitate;
- spirit de ordine si disciplina.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 6 luni.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
5. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T,
Director General