I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Consilier juridic
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 261103
[in cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia:Juridic
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Portal Codul Muncii
250 Modele Fise de Post
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului: Execuție
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Directorului general
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
in cadrul departamentului Juridic, ocupantul postului detine un rol cheie. El este cel care ia decizii privitoare la asistenta juridica in institutia in care lucreaza.
[in functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
- sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitați care nu sunt cuprinse in atribuțiile și indatoririle sale ori nu sunt dispuse de șefi ierarhici
- sa se preocupe de conceperea si administrarea programelor de dezvoltare profesionala
- sa formuleze raspunsuri legale la solicitari ale autoritatilor statului sau ale altor persoane fizice sau juridice
- sa furnizeze servicii de consiliere juridica celorlalte structuri organizatorice din societate
- sa comunice proactiv cu managerii implicati in procesul de recrutare si selectie si determina cerintele speciale ale pozitiilor vacante
- sa se asigure ca a angajatul a inteles toate informatiile cuprinse in fisa de post si profilul candidatului, primite de la managerul angajator;
- sa asigure asistenta juridica pentru societate in fata oricaror organe jurisdictionale;
- sa urmareasca aparitia actelor normative si aduce la cunostinta conducerii obligatiile ce revin societatii
- sa intocmeasca formalitatile prevazute de lege in cazul modificarii actului constitutiv, asigurand inregistrarea documentelor la Oficiul Registrului Comertului;
- sa se asigure ca monitorizeaza hotararile judecatoresti rezultate in urma solutionarii litigiilor instrumentate, susceptibile de executare silita, in vederea legalizarii și demararii demersurilor specifice pentru recuperarea sumelor de bani datorate societatii
- sa vizeze pentru legalitate deciziile emise de conducerea societatii
- sa avizeze toate documentele cu caracter de norme si regulamente care reglementeaza activitatea
- sa participe la negocierea contractului colectiv de munca;
- sa participe la elaborarea Regulamentului intern, aducand la cunostinta conducerii dispozitiile legale care trebuie respectate in acest caz;
- sa participe la negocierea contractelor in care urmeaza sa devina parte si elaboreaza proiecte de astfel de contracte;
- sa urmareasca respectarea legalitatii in cazul incheierii, modificarii si desfacerii contractelor individuale de munca;
- sa completeze si sa opereze modificari in Registrul general de evidenta al angajatilor, daca este cazul
- sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
- sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
- sa fie cinstit, loial și disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata și corecta fața de toate persoanele cu care vine in contact;
- sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii și P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
- sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
- sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
- sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
- sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
- sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
- sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
- sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept
...citeste mai multe pe PortalCodulMuncii >>>