Conceptul de eficienta este strans legat de cel de productivitate, aspect foarte important in lumea bussinessului. O simpla cautare pe internet rezulta in mii de articole si studii care au ca tema cresterea productivitatii. Acest lucru este de asteptat intr-un spatiu de afaceri care devine tot mai solicitant si mai competitiv. Iar programele elaborate nu sunt nici macar necesare. Exista nenumarate obiceiuri simple, usor de pus in aplicare la nivel individual, care te vor ajuta sa cresti in cariera.
Importanta organizarii activitatilor de rutina
Organizarea activitatilor zilnice este deosebit de importanta. Pentru a fi cat mai eficient, este absolut necesar sa fii organizat. Un prim pas este sa notezi cu atentie fiecare activitate sau intalnire la care trebuie sa fii prezent, in functie de importanta sa. Viziteaza un magazin in care vei gasi agende pentru 2018 si alege modelele si culorile preferate. Acest lucru te va impulsiona sa le folosesti cu regularitate.
Stabileste-ti prioritatile prin impartirea lor in cateva categorii, de exemplu: importante si urgente, importante dar neurgente, neimportante si neurgente.
La fel de important este sa organizezi mediul in care lucrezi. Un birou ordonat, cu fiecare lucru asezat la locul lui, iti va conferi un sentiment de calm si vei sti mereu ce si unde gasesti.
Lucreaza mai putin
Statisticile arata ca tot mai multi oameni lucreaza de fapt mai mult decat apare specificat in contractele de munca. Desi de multe ori exista tendinta de a ignora acest detaliu, simplu fapt de a raspunde la un email creste timpul efectiv de lucru. Daca mai calculam si orele peste program, rezultatul sare mult de cele 40 de ore pe saptamana, prevazute de lege.
Majoritatea angajatilorr vor sa atinga asteptarile companiilor la care lucreaza si sa se bucure de apreciere, insa aceste obiceiuri vor duce in timp la oboseala accentuata si pot chiar provoca probleme de sanatate. In plus, o serie de studii arata faptul ca prea multa munca duce de fapt la scaderea eficientei si poate favoriza luarea unor decizii gresite.
Cum te poate influenta ambientul
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Se pare ca ambientul are un impact crescut asupra productivitatii la locul de munca. Un studiu realizat recent evidentiaza o serie de aspecte legate de atmosfera si designul spatiului de lucru. O mare parte dintre respondenti au declarat ca este foarte importanta existenta unui loc de relaxare la birou. De asemenea, foarte multi participanti la studiu au afirmat ca lucreaza mai bine atunci cand este liniste.
Ia in considerare aceste detalii si acorda-ti scurte pauze de lucru de cate ori ai ocazia.
Totodata, incearca sa transformi biroul intr-un loc placut. Opteaza pentru lumina naturala daca acest lucru este posibil si asaza in apropiere o planta decorativa.
Ajusteaza-ti pozitia la birou
Desi cel mai probabil nu ai facut vreodata corelatia dintre pozitia pe care o adopti la birou si productivitate, se pare ca exista o stransa legatura intre ele. Aparent, postura adoptata cauzeaza o serie de reactii la nivelul organismului. O pozitie „puternica” poate cauza cresterea testosteronului si implicit a increderii in sine si a nivelului de energie. Daca in schimb te lasi doborat de stres, cantitatea de cortizol eliberata in organism va creste, ducand la scaderea productivitatii.
Este important sa stii ca creierul nostru raspunde de fiecare data la fel la anumite comportamente fizice. De exemplu, un zambet, chiar si fortat, va creste numarul endorfinelor eliberate in organism.
Concentreaza-te pe ce ai de indeplinit
Multitasking-ul este considerat a fi o abilitate importanta, apreciata de angajatori. Cu toate acestea, majoritatea cercetarilor realizate in acest sens arata ca lucrurile nu stau tocmai asa. De fapt, indeplinirea mai multor sarcini in acelasi timp poate duce la erori si omisiuni grave la locul de munca. Iar adevarul e ca nimeni nu reuseste sa faca asta, ci mai degraba schimba cu rapiditate sarcinile intre ele.
Cel mai mare risc la aceasta practica devenita obisnuinta este acela de a te trezi cu pre multe obiective pe care nu reusesti sa le duci la indeplinire. Cel mai indicat este sa te concentrezi pe o singura sarcina, exact atat cat este necesar, fara a te lasa distras de altele.
Eficienta si productivitatea sunt cu siguranta obiective importante. Iar cea mai sigura cale de a le obtine este sa-ti creezi obiceiuri sanatoase.