Sigur, exista cauze obiective care ne determina sa ne simtim nemultumiti cu munca pe care o facem. In astfel de situatii, este indicat sa ne adresam direct problemei in cauza si sa incercam sa schimbam ceva concret. Dar, daca e vorba doar de o stare generala de insatisfactie, care se perpetueaza indiferent de schimbarile profesionale sau chiar de schimbarea job-ului, e timpul sa ne uitam mai atent la propriul sine.
1. Descopera menirea mai inalta a muncii tale
Daca simti ca tot efortul tau este doar o activitate mecanica, lipsita de sens, nu vei fi niciodata fericit la locul de munca, oricat de bine ai castiga. Fie ca suntem constienti de asta sau nu, cu totii dorm sa avem o menire, sa indeplinim o munca importanta. Angajatii care simt ca ceea ce fac are, cu adevarat, impact asupra celorlati, sunt mult mai fericiti si mult mai productivi.
2. Gaseste-ti un bun prieten printre colegi
Studiile au aratat ca angajatii care au un coleg pe care il considera prieten apropiat sunt mult mai implicati la locul de munca decat cei care nu au astfel de relatii de prietenie. Persoanele care au prieteni la locul de munca au o cu totul alta perceptie a acestuia fata de cei care nu au. Indiferent de problemele inevitabile din activitatea profesionala, daca avem un bun prieten la munca, vom munci cu placere, vom fi mai degajati si vom avea o mai mare satisfactie.
3. Lasa-ti problemele personale acasa
Emotiile ne consuma si ne afecteaza productivitatea mai mult decat credem. Cand ai probleme in viata personala, orice sarcina pare mai grea, stresul devine insuportabil si toate micile nemultumiri profesionale cresc exagerat. Asa cum nu trebuie sa-ti incarci spatiul personal cu problemele de la munca, nici activitatea profesionala nu trebuie sa fie afectata de viata personala.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
4. Tine cont de pauze
Doar cateva minute de deconectare ne pot transforma radical nivelul de stres si perceptia asupra locului de munca. Lipsa pauzelor contribuie la senzatia de epuizare, la finalul unei zile de munca. Asadar, acorda-ti momente de relaxare pe tot parcursul zilei.
5. Accepta oamenii asa cum sunt
Cu cat inveti mai repede ca nu poti sa-i schimbi pe cei din jurul tau, cu atat mai mult balast emotional vei elimina din viata ta. Eforturile zadarnice de a pretinde celorlati sa fie altfel nu fac decat sa ne consume energia si sa ne demotiveze, pe zi ce trece. In loc sa combati, in fiecare zi, minusurile personalitatilor celorlalti, invata sa cooperezi si sa beneficiezi de aspectele lor pozitive.
6. Acorda-ti recompense
Ai finalizat cu succes un proiect de anvergura? Ai depasit o problema care iti dadea batai de cap sau pur si simplu ai avut o zi grea? Acorda-ti singur recompense! Un film bun, o cina in oras cu prietenii, un cadou - important e sa nu neglijezi succesele sau starile proaste.