Munca in echipa ar fi imposibila fara o buna colaborare intre persoanele implicate. Insa, cat de departe putem sa extindem aceasta apropiere? Trebuie sa realizam ca anumite conversatii aparent inofensive pot nu doar sa ne afecteze reputatia la locul de munca (unul din cei mai importanti factori pentru o eventuala promovare), ci chiar sa aiba consecinte serioase, cum ar fi un posibil litigiu.
Sa retinem ca munca e munca, iar socializarea e socializare. In plus, nu avem de ce sa renuntam la profesionalism in dialogurile cu ceilalti colegi.
Asadar, iata cele 10 subiecte care ar trebui sa devina tabu in conversatiile dintre colegi:
1. Informatii privind salariul
Cat castigi si beneficiile pe care le ai sunt intre tine si departamentul de Resurse Umane. Si asa ar trebui sa ramana.
Raspandirea acestor informatii nu doar ca poate provoca nemultumiri in randul altor colegi, dar iti va crea reputatia de persoana care nu poate pastra informatii confidentiale.
2. Istoricul medical
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
40 Modele de Regulament Intern
Nu numai ca majoritatea oamenilor nu vor sa afle despre bolile, interventiile medicale sau tratamentele pe care le-ai incercat, dar iti poti "castiga" reputatia de salariat cu riscuri crescute de imbolnavire/absentare.
3. Nemultumiri legate de munca
Daca te plangi neincetat despre greutatile tale si lucrurile care nu iti plac la locul de munca, vei deveni antipatic pentru majoritatea colegilor.
4. Cele mai recente achizitii
Este bine sa impartasesti cu ceilalti anumite aspecte ale stilului tau de viata, dar sumele exacte pe care le cheltui nu sunt unul dintre acestea.
5. Detalii intime
Acest tip de informatii pot fi foarte usor interpretate in mod gresit. Te poti trezi intr-o situatie cel putin inconfortabila, pe care ai creat-o tu insuti, fara sa vrei. Nu in ultimul rand, astfel de detalii pot fi folosite impotriva ta.
6. Politica si religia
Asa cum stiti, sunt domeniile legat de care oamenii au cele mai puternice convingeri. Nu e recomandabil sa initiati dispute pe astfel de subiecte.
7. Orice fel de barfa
Un principiu de aur: persoana cu care barfesti pe cineva te va barfi si pe tine, in acelasi mod. In plus, colegul care e tinta barfelor va afla mai devreme sau mai tarziu.
8. Marile schimbari din viata ta
Colegii nu sunt persoanele care ar trebuie sa afle despre planurile tale de a avea copii sau de a incepe o afacere pe cont propriu.
9. Aventurile din timpul liber
Daca iti place sa te distrezi si depasesti anumite limite in weekend-uri, colegii tai nu ar trebui sa afle detaliile aventurilor tale din timpul liber. Este dreptul tau sa profiti de timpul liber asa cum doresti, dar ai grija la imaginea pe care ti-o creezi la locul de munca.
10. Orice informatii de pe conturile tale de social media
Tot ceea ce impartasesti pe canalele de social media nu doar ca este vizualizat de mult mai multe persoane, dar poate fi salvat/repostat/trimis altor parti. Decat sa iti cenzurezi postarile, mai bine decide in mod intelept cui ii acorzi acces.