Asadar, pe langa studii si cursurile de specializare, se tine cont si de...soft skill-uri. Ce se intelege prin soft skill? Este vorba despre acea capacitatea de a te adapta oricarei situatii. De aceea, este necesar sa ai si aceste "calitati": capacitatea de a comunica eficient, de a relationa bine in cadrul unei echipe, capacitatea de a te adapta oricarei situatii si de a solutiona problemele aparute.
Care sunt cele mai cautate soft skill-uri?
>>> adaptabilitatea. Atunci cand exista situatii conflictuale la locul de munca, crize, scaderea vanzarilor, necesitatea implementarii unei noi strategii, etc, este foarte important ca acea organizatie sa aiba in echipa sa oameni care doresc sa produca schimbari in cadrul firmei si care se pot adapta. Cei care se plang la orice pas si nu fac ceva pentru a-si depasi limitele pot produce mai mult rau decat bine
>>> comunicarea. Acest aspect este esential in cadrul oricarei relatii interumane, iar atunci cand vine vorba de locul de munca, este la de important. Doar in acest mod poti dezvolta o relatie buna cu colegii de echipa, superiorii, managerii. De asemenea, nu trebuie sa iti fie frica sa vorbesti in cadrul unei sedinte, invinge-ti temerile si da-ti voie sa iti exprimi ideile, in orice situatie. Nu iti cere nimeni sa fii oratorul perfect, ci doar sa ai curajul sa comunici
>>> solutionarea problemelor. S-ar putea sa ti se intample in cadrul unui interviu sa fii intrebat cum ai solutionat o situatie dificila la locurile de munca pe care le-ai avut inainte. Este bine sa mentionezi ce idei ai avut atunci cand trebuia rezolvata o anumita problema, cu ce propuneri ai venit, etc. Nu trebuie sa te temi de aceasta intrebare, fii sincer si explica cum ai rezolva tu o situatie similara
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Important este sa ai incredere in tine si sa sa nu iti fie teama sa vii cu idei noi, chiar daca uneori poate acestea nu sunt luate in seama. Cine persevereaza si isi da interesul cu siguranta va reusi sa urce la un nivel profesional foarte bun, oamenii proactivi sunt esentiali in cadrul unei companii.