Dar sa fie acesta secretul unei cariere infloritoare? Daca ar fi sa luam in seama ce spun psihologii, am putea observa ca cel mai important lucru ramane echilibrul, asa ca cei care nu se mai pot bucura de altceva si se gandesc doar la serviciu, au "capatat" o denumire: workaholici.
Asa ca cum termenul in sine o arata, este vorba despre o dependenta, aceea de a fi in permanent conectat cu taskurile de la locul de munca.
Iata cum iti pot da seama daca esti un workaholic:
> vorbesti doar despre munca ta. Nu este neaparat un lucru gresit sa aduci in discutie, in anumite situatii, chestiuni legate de cariera sau locul tau de munca, dar atunci cand vorbesti cu familia si prietenii doar despre aceste lucruri, totul se poate transforma intr-o mare problema. Cu siguranta oamenii vor sa mai afle si alte lucruri despre tine, in afara de cat de bine iti faci treaba la serviciu
> nu iti place sa ai timp liber. Daca atunci cand pleci in concediu consideri ca este o adevarata corvoada, iar prea multa relaxare pare sa iti faca mai mult rau decat bine, cu siguranta te confrunti cu o criza de personalitate. Acesti oameni aleg sa lucreze si in vacante, sa sune constant la birou, sa verifice diverse proiecte, etc, in acest fel uitand de faptul ca un concediu inseamna cu totul altceva
> pauzele lungi sunt un calvar pentru tine. Dupa 5 minute de stat in pauza cu colegii, deja de gandesti ca ar trebui sa te intorci, pentru ca cine stie ce grozavie s-a intamplat intre timp? Sau poate ti se pare ca esti total neproductiv atunci cand stai? S-ar putea sa fie nevoie sa faci o introspectie, pentru a reusi sa iti dai seama ce e cu adevarat important in viata
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
> ii neglijezi pe cei dragi, doar pentru a sta la serviciu. Nu ti se pare suficient de important sa mergi la ziua de nastere a unui prieten sau la acel film la care te-a invitat sotia? In acest caz, s-ar putea sa fie o problema, iar familia ta va percepe acest lucru. Chiar daca consideri ca pentru binele lor doresti sa muncesti mai mult, tot ar trebui sa ai in minte ca este important sa echilibrezi balanta
> accepti toate sarcinile pe care le primesti. Indiferent de ora, zi sau moment, accepti cu placere sa stai peste program si esti dispus sa preiei oricand atributiile celorlalti. Dar nu uita, ca atat timp cat vei avea prea multe de facut, vei amana propriile taskuri, iar acest fapt va afecta calitatea muncii tale