Relatiile interumane nu sunt nici pe departe simple, in special cele de la locul de munca, avand in vedere ca de multe ori poate exista competitie intre colegi, discutii, neplaceri, antipatii, etc.
Una dintre cele mai importante relatii de la serviciu este de departe cea pe care o ai cu seful tau, asa ca ar fi bine sa incerci sa il intelegi, daca doresti sa fie totul in regula.
Ce ar trebui sa faci pentru a te intelege mai bine cu seful tau?
>>> unul dintre cele mai eficiente lucruri pe care le poti este foarte simplu: incearca sa ii intelegi valorile, modul de a gandi, pe scurt, pune-te in locul lui, pentru cateva momente. Remarca tonul pe care vorbeste, ideile, valorile sale, doar in acest mod il poti percepe mai bine. Adapteaza-te ritmului sau si cu siguranta isi va da seama ca esti proactiv si doresti sa devii cat mai competent
>>> adaptarea este alt secret important, in relatiile cu superiorii. Desigur ca aici nu ne referim la o lipsa de respect pe care trebuie sa o tolerezi sau la faptul ca nu ai niciun cuvant de spus, nicidecum. Ideea de baza este adaptarea la modul de lucru al sefului, care poate varia. Observa ce anume il intereseaza cel mai mult si nu uita sa pui accent pe aceste aspecte
>>> daca exista probleme, nu evita sa le comunici, amanarea nu poate duce la nimic bun, niciodata. Spune-i atunci cand o sarcina nu va putea fi indeplinita sau are nevoie de un timp mai mare de rezolvare, sa fii onest este de departe cea mai buna varianta, in orice situatie. Fii stapan pe situatie si accepta atunci cand gresesti, cu siguranta seful va aprecia aceasta atitudine