Pana nu demult, angajatii avansau intr-un mod predictibil si se bucurau de anumite certitudini in privinta dezvoltarii carierei lor. Dar transformarile tehnologice, globalizarea si restructurarea organizationala au schimbat aceasta paradigma.
In prezent, avansarea in cariera nu mai este un traseu liniar. De aceea, este important sa cunoastem cei mai eficienti pasi care ne pot ajuta sa promovam.
1. Creeaza relatii de mentorat
Un studiu recent de HR a aratat faptul ca in cazul a 4 promovari din 5, angajatul respectiv avea o relatie de mentorat cu un superior din cadrul companiei, care l-a recomandat si l-a sustinut.
Asadar, construieste relatii profesionale de durata cu persoane care te pot indruma, de la care poti invata si care te pot sustine.
2. Promoveaza-te
Modestia nu este o virtute in cazul dezvoltarii profesionale. Ca sa avansezi, managerii trebuie mai intai sa afle cat de bun esti. Atunci cand ai o realizare majora sau un proiect inovator, fa in asa fel incat lumea sa afle despre asta.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Trebuie sa-ti construiesti un brand, o reputatie de bun profesionist - iar avansarea va deveni o certitudine.
3. Stabileste o conexiune cu seful tau
Fie ca iti place sau nu, seful tau direct este persoana-cheie pentru avansarea ta profesionala. Foloseste orice ocazie pentru a asigura sprijinul sefului ta: cere-i sfatul, prezinta-i ideile sau proiectele tale, manifesta-ti interesul si loialitatea fata de companie.
4. Invata in permanenta si dezvolta noi abilitati
Promovarea inseamna sa stii sa te adaptezi la transformarile din mediul tau. Trebuie sa fii intotdeauna cu un pas inaintea competitiei, sa oferi ceva in plus.
Mai mult, trebuie sa fii la curent cu noutatile din industria in care profesezi, sa cunosti tendintele si sa participi la evenimentele din domeniu.
5. Solicita mai multe responsabilitati
Ofera-te sa ajuti colegii din alte departamente sau cere, direct, mai multe responsabilitati in cadrul propriului departament. Este cea mai eficienta modalitate de a-ti arata interesul si dedicatia.
6. Construieste o retea profesionala
Cu cat esti mai bine cunoscut in mediul tau, cu atat cresc sansele unei promovari. Este important ca persoanele importante din industria in care activezi sa te cunoasca, numele tau trebuie sa circule.
7. Adopta un comportament profesionist in orice moment
Construieste-ti reputatia de profesionist indispensabil. In orice moment, este bine sa adopti un comportament impecabil, de la tinuta si comunicare, pana la indeplinirea sarcinilor si asumarea responsabilitatilor.
8. Fii un om de echipa
Cele mai bune rezultate se obtin prin intermediul echipelor. Individualismul exagerat nu iti garanteaza succesul profesional, dimpotriva. Fii generos si da dovada de spirit de echipa in orice situatie
9. Creeaza-ti propriile oportunitati
Nu astepta ocazia perfecta, preia initiativa! Daca sesizezi o situatie sau un aspect care necesita imbunatatiri sau schimbari, prezinta-ti ideile, propune proiecte.
Chiar daca avansarea nu este posibila in acel moment, vei fi retinut pentru initiativa si creativitatea de care ai dat dovada.
10. Pune accentul pe rezultate masurabile
Este important sa poti oferi, oricand, informatii detaliate si rezultate masurabile ale performantei tale. Rezultatele conteaza si vor face ca numele tau sa fie tinut minte.