La ce ne referim? Este simplu, la birou, la fel ca in viata de zi cu zi, functioneaza cateva reguli de baza, cum ar fi: aprecierea, respectul sau incurajarea celorlalti. In special cand angajatii au facut ceva care s-a dovedit a fi o idee foarte buna.
Cum poti fi un manager HR mai bun? Ce tehnici ar trebui sa adopti?
1. Daca vrei sa ai rezultate favorabile, invata sa cunosti oamenii si sa ii pui in functiile potrivite caracterului si abilitatilor de care dau dovada. Un aspect foarte important, dar care de multe ori este neglijat. Observa la ce este bun fiecare angajat al tau, care sunt inclinatiile si domeniile sale de interes. Acorda-i un loc in echipa in functie de preferintele sale. Discuta cu angajatii, afla-le opinia, incearca sa ii ajuti sa devina mai buni, iti vor fi recunoscatori.
2. Nu le spune direct ce sa faca, da-le de inteles intr-un mod prietenos, dar profesional. Lasa-i pe ei sa isi dea seama, acordandu-le informatiile necesare. Nu ii presa si ajuta-i sa isi seteze singuri obiective profesionale. Intreab-i pe fiecare in parte ce idei si asteptari au si cum urmeaza sa procedeze, pentru a fi mai buni. Organizeaza sedinte de echipa, dar si individuale, in care sa discutati aceste aspecte. Fii sigur ca au inteles care sunt asteptarile si observa ce fac angajatii tai, in acest sens.
3. Nu fi nepasator, implica-te in toate activitatile, chiar daca uneori par sa nu aiba legatura cu munca. In acest fel, oamenii vor prinde incredere, vazand ca iti pasa de ei. Intreaba-i care sunt pasiunile lor si incearca sa creezi momente de destindere, in care sa va puneti creativitatea la incercare. Cu siguranta echipa va accepta un lider care doreste sa ii inteleaga si sa fie mai aproape de necesitatile lor. Si ce crezi? In acest fel, angajatii vor dori sa isi faca treaba cat mai bine.
40 Modele de Regulament Intern
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
4. Apreciaza-i si spune-le verbal aceste lucruri. Daca vezi ca unul dintre subordonatii tai a facut progrese sau a reusit sa atinga un obiectiv important, felicita-l. Nu te sfii sa ii arati aprecierea ta, bucura-te alaturi de echipa pentru orice reusita.
Acestea sunt doar cateva sfaturi pentru a-i motiva pe angajatii tai sa devina mai buni. Desigur, pentru a avea succes cu aceste tehnici, trebuie sa fii cu adevarat sincer si sa arati ca munca lor este cea mai importanta. Succes!