Asadar, potrivit unui comunicat de presa Agerpres, generatia Z ar opta pentru antreprenoriat, cel putin 39% dintre respondenti doresc sa incerce sa devina proprii lor stapani, din punct de vedere financiar.
La polul opus, exista 45% dintre tinerii din generatia Z care se declara indecisi cu privire la antreprenoriat, nu intentioneaza sau nu au intentionat niciodata sa se indrepte in aceasta directie.
Studiul a mai aratat ca doar 2% dintre reprezentantii generatiei Z detin o afacere, in momentul de fata. Totusi, care ar fi domeniile de care sunt atrasi si ce ar constitui o idee buna de afaceri, in viziunea acestora?
Generatia Z doreste sa activeze in Horeca (35%), imobiliare (21%), comunicare si marketing (20%), arta si cultura (18%) si servicii (18% - contabilitate, banking, comunicatii, avocatura).
Asa ca unul dintre cele mai afectate domenii de criza cauzata de Covid-19 pare a fi cel mai dezirabil, atunci cand discutam despre deschiderea unei afaceri.
Inceperea unui business poate fi totusi o provocare, asa ca resursele financiare (74%) sunt una dintre marile probleme cu care se confrunta tinerii, atunci cand vor sa deschida un business.
Lipsa mentorilor este o alta bariera importanta (59%) pentru tineri in deschiderea unei afaceri.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
Studiul "Insights PulseZ", aflat la cea de-a doua editie, a fost realizat in luna iulie a.c., pe un esantion de 1.186 de respondenti, cu varste cuprinse intre 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel national din punct de vedere al distributiei pe sexe, regiunii si mediului urban-rural, conform Agerpres.