Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Mai multe job-uri? Avantaje si principalele provocari

23 /Iun2016
Tags: joburidezvoltare profesionalaavantaje jobantreprenoriat

Exista mai multe moduri in care o persoana poate avea mai mult de un singur job, de la incheierea unui contract part-time sau de colaborare pana la adoptarea mai multor roluri profesionale in cadrul aceleiasi organizatii.

Fie ca ai deja sau te gandesti la posibilitatea de a avea mai multe job-uri, este important sa cantaresti avantajele si provocarile carora vei trebui sa le faci fata in acest caz.

Angajatii se pot gandi la un al doilea job din nevoia de a castiga mai multi bani, pentru a incerca un domeniu nou, pentru a incepe o afacere pe cont propriu sau pentru a se simti impliniti pe plan profesional.

Datorita transformarilor socio-economice, a avea doua locuri de munca nu mai inseamna doar un job de zi si un schimb de noapte, ci poate imbraca mai multe forme.
Astfel, un angajat cu un contract de munca cu norma intreaga poate opta pentru un contract part-time, poate colabora cu alti angajatori, poate incepe un proiect de antreprenoriat sau poate avea doua roluri diferite in cadrul firmei unde lucreaza.

Care sunt principalele avantaje?

- posibilitatea de crestere a veniturilor

- o mai mare siguranta personala si financiara: in cazul in care se intampla ceva la unul din job-uri, te poti baza pe cealalt

- dezvoltarea de noi competente si dobandirea unor noi abilitati: cu cat sunt mai diferite cele doua roluri, cu atat mai mult te poti dezvolta din punct de vedere profesional

- imbogatirea experientei: responsabilitatile diferite, colegii noi, sarcinile diferite te vor ajuta sa ai parte de experiente noi, tranformatoare

- posibilitatea de incepere a propriei afaceri: veniturile suplimentare iti asigura stabilitatea financiara, in timp ce lucrezi la proiectul noii tale afaceri.

Cum sa faci fata principalelor provocari?

- alege un al doilea job intr-un domeniu care chiar te pasioneaza, altfel iti va fi foarte greu sa tii pasul cu ambele

- segmenteaza fiecare zi si planifica-ti activitatile. Astfel vei acorda atentia necesara fiecarui proiect in parte

- roaga-ti familia si prietenii sa te sustina, ceea ce ar putea insemna preluarea unor activitati casnice sau planificarea vacantelor

- daca ai doua roluri diferite in cadrul aceleiasi firme, incearca sa respecti un anumit program, indiferent de intreruperi.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Mai multe job-uri? Avantaje si principalele provocari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".