Concluzia dezbaterilor privind avansarea in cariera este urmatoarea: sa invatam sa gasim echilibrul intre auto-promovare si inactiune. Persoanele care nu fac nimic in mod special pentru a se face remarcate nu sunt mai putin afectate decat persoanele care fac totul, cu agresivitate, pentru a ajunge in top.
Pentru a te face remarcat la locul de munca, nu trebuie sa fii neaparat un deschizator de drumuri si cu siguranta nu trebuie sa initiezi o schimbare in mod agresiv. In schimb, este recomandabil sa-ti pui in valoare calitatile unice.
Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa te faci remarcat la locul de munca:
Influenteaza, nu epata!
La orice loc de munca, exista liderii "galagiosi", care atrag tot timpul atentia si tind sa isi impuna punctele de vedere, si liderii tacuti, care ii influenteaza pe ceilalti in mod discret.
Toti ceilalti sunt curiosi in legatura cu acest lider tacut si nimeni nu stie la ce sa se astepte din partea sa. Un astfel de lider este increzator, performant, sesizeaza oportunitatile si actioneaza fara a pierde timpul cu discutii inutile.
Depaseste-ti atributiile
Cea mai sigura cale de a nu fi remarcat este sa faci acelasi lucru, in fiecare zi. Fii intotdeauna atent la oportunitati, exprima-ti viziunea si incearca lucruri noi.
Cel mai important lucru este sa iti maximizezi si sa iti demonstrezi valoarea la locul de munca. Devino o persoana greu de inlocuit. Invata sa devii eficient la a-i ajuta pe ceilalti sa isi faca mai bine treaba.
Contribuie la succesul celorlalti
Cel care crede ca avansarea in cariera este un drum singuratic se inseala. Cheia succesului, de care putini sunt constienti, este sa ii ajuti pe ceilalti sa performeze. Ajutorul acordat celorlalti este un indicator al increderii in sine, al leadershipului si al performantei.
Asadar, ai grija la anturajul profesional pe care il alegi. Sunt oameni de la care ai ce invata sau pe care ii poti ajuta? Ajutorul acordat celorlalti este cea mai rapida cale de a te face remarcat.
Evita jocurile de culise
Multi cred ca apropierea de "persoanele de top" le va asigura ascensiunea profesionala. Jocurile de putere sunt intotdeauna periculoase. Cine se afla astzai in top poate sa fie denigrat a doua zi.
Nu te baza pe jocuri de culise pentru a avansa. mai devreme sau mai tarziu, se va intoarce impotriva ta pentru ca iti vei face dusmani. Evita discutiile despre manageri si persoanele care sunt intotdeauna contra managementului.