Adevarul este ca avem tendinta de a fi conservatori in privinta opiniilor despre ceilalti. Chiar daca faptele unei persoane sau circumstantele diferite par sa contrazica ceea ce am crezut initial, acea prima impresie ramana intiparita in mintea noastra.
Este nevoie doar de o privire sau de cateva secunde pentru a evalua persoana din fata noastra. In doar cateva secunde, ne facem o parere cu privire la infatisarea celuilalt, limbajul corporal, comportamentul si stilul sau, asa cum si acesta ne evalueaza, la randul sau.
De aceea, prima impresie este fundamentala in cazul interviului de angajare, acolo unde prima intalnire a doi oameni poate ramane singura intalnire, daca acea impresie nu este favorabila.
De asemenea, odata angajati, este la fel de important sa facem o buna impresie colegilor cu care intram in contact, superiorilor sau echipei pe care o conducem. Sa nu uitam faptul ca aceasta prima impresie va fi foarte greu de modificat, asadar nu ne putem baza pe eforturi ulterioare.
Iata cateva recomandari care contribuie la formarea unei prime impresii favorabile:
Fii punctual!
Intarzierea nu este niciodata justificata, cu atat mai mult in cazul unei intalniri profesionale care il vizeaza in mod direct pe candidat.
250 Modele Fise de Post
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Toti specialistii confirma: punctualitatea este esentiale pentru o prima impresie favorabila.
Fii tu insuti!
Este important sa te simti bine in pielea ta. Daca incerci sa creezi o imagine falsa, interlocutorul va percepe senzatia de disconfort pe care o transmiti fara sa vrei.
O atitudine calma si increzatoare incurajeaza acelasi raspuns si din partea celuilalt.
Prezinta-te in mod adecvat!
Dincolo de regulile de baza privind modul in care ne prezentam in societate, e important sa adoptam o tinuta adecvata contextului. Tinuta include, in acest caz, imbracamintea, stilul, atitudinea.
Nici chiar in cazul celor mai creative job-uri, nu este recomandat un look extravagant la interviul de angajare. La fel, trebuie evitate si tinutele care denota delasare si lipsa de interes.
Aplica arta conversatiei!
Limbajul este fundamental pentru cunoasterea umana. Prima impresie se bazeaza, involuntar, si pe factori precum tonul vocii, cadenta si ritmul vorbirii.
Conteaza insa nu doar cum vorbim, ci si ce transmitem. Arta conversatiei presupune un dialog placut pentru ambele persoane. Interviul nu trebuie sa devina un interogatoriu, ci o discutie captivanta.
Adopta o atitudine pozitiva!
Toti factorii anteriori pot sa nu insemne nimic daca transmiti o stare negativa celorlalti. In schimb, un zambet te face in mod instant mai placut in ochii lor. Da dovada de entuziasm, caldura si vitalitate, pentru a crea cea mai favorabila impresie.