Sa vedem, asadar, care sunt unele dintre cele mai frecvente probleme regasite in cadrul firmelor, indiferent ca vorbim de societati mici, mijlocii sau companii mari.
1. Angajatii nu mentin un echilibru sanatos intre viata profesionala si cea personala.
La prima vedere, suntem tentati sa spunem ca acest lucru nu tine de angajator, insa este o abordare eronata care aduce doar pierderi. Angajatorul trebuie sa traseze linii clare intre orele de munca si cele din timpul liber, sa stabileasca reguli concise privind orele suplimentare si incheierea programului de munca.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
2. Angajatii nu sunt motivati si nu lucreaza la capacitate maxima.
Munca e bratara de aur daca ne place ceea ce facem si daca alegem sa dam tot ce-i mai bun, daca lucram constient, responsabil si in mod dedicat. Un angajator care nu isi motiveaza angajatii, care nu stie ce anume ar creste motivatia la locul de munca si care sunt acele stimulente care conteaza cel mai mult pentru angajati nu are decat de pierdut. Un sondaj intern in acest sens poate fi de mare folos. Rezultatele pot arata ca programul flexibil conteaza cel mai mult, un bonus la final de an, feedback constructiv luna de luna, posibilitatea de a avansa, traininguri oferite de companie etc. Dar trebuie sa ii intrebati pentru a sti ce aveti de facut mai departe.
3. Un program prea strict.
In contextul in care mai multe tari europene isi propun sa testeze saptamana de lucru de 4 zile sau apeleaza din ce in ce mai mult la programul flexibil de munca si la munca de acasa, este contraproductiv si total opus curentului general sa tineti cu dintii de un program fix de 8 ore care nu va garanteaza nici calitatea si nici productivitatea muncii. Oferiti angajatilor mai multa libertate si flexibilitatea in rezolvarea sarcinilor de lucru, dandu-le sansa sa fie responsabili de organizarea propriului program de lucru. Veti fi surprinsi sa constatati cat de mult creste productivitatea la locul de munca.
Cititi continuarea articolului aici >>>