In prezent, potrivit art. 8 alin. (41) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 introdus prin Hotararea Guvernului nr. 877/2016, aceasta adeverinta se elibereaza in mod obligatoriu, indiferent daca s-a solicitat sau nu.
La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul privat/public si din dosarul personal/profesional, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
ATENTIE! Potrivit art. 9 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 nerespectarea acestor obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.
In functie de perioada lucrata, distingem:
– dovada activitatii desfasurate pana la 1 ianuarie 2011 se face cu carnetul de munca.
In practica, pentru cazurile in care nu mai existau carnete de munca (deoarece nu
s-au mai tiparit) au fost acceptate si adeverinte de vechime eliberate de angajatori
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
si certificate de inspectoratul teritorial de munca;
– adeverinta eliberata de catre angajator pentru activitatea prestata dupa data de
1 ianuarie 2011. Potrivit art. 34 alin. (5) din Codul muncii, aceasta va cuprinde:
a) activitatea desfasurata de catre salariat;
b) durata activitatii,
c) salariul;
d) vechimea in munca, in meserie si in specialitate.