In prezent, potrivit art. 8 alin. (41) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 introdus prin Hotararea Guvernului nr. 877/2016, aceasta adeverinta se elibereaza in mod obligatoriu, indiferent daca s-a solicitat sau nu.
La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul privat/public si din dosarul personal/profesional, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
ATENTIE! Potrivit art. 9 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 nerespectarea acestor obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.
In functie de perioada lucrata, distingem:
– dovada activitatii desfasurate pana la 1 ianuarie 2011 se face cu carnetul de munca.
In practica, pentru cazurile in care nu mai existau carnete de munca (deoarece nu
s-au mai tiparit) au fost acceptate si adeverinte de vechime eliberate de angajatori
Diurna legala in Romania si in strainatate
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
40 Modele de Regulament Intern
si certificate de inspectoratul teritorial de munca;
– adeverinta eliberata de catre angajator pentru activitatea prestata dupa data de
1 ianuarie 2011. Potrivit art. 34 alin. (5) din Codul muncii, aceasta va cuprinde:
a) activitatea desfasurata de catre salariat;
b) durata activitatii,
c) salariul;
d) vechimea in munca, in meserie si in specialitate.