Raspunsul specialistului:
In opinia noastra, modificarile aduse Codului muncii prin OUG 36/2021 instituie in sarcina angajatorului posibilitatea si nu obligatia pentru utilizarea semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate, insotita de marca temporala electronica sau marca temporala electronica calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului, pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca rezultate la incheierea contractului individual de munca, pe parcursul executarii acestuia sau la incetarea contractului individual de munca.
In situatia in care angajatorul decide sa utilizeze semnatura electronica, aceasta optiune trebuie realizata in conditiile stabilite prin regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, potrivit legii.
Prin urmare, Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, apreciem ca nu obliga angajatorul la utilizarea semnaturii electronice, aceasta fiind doar o posibilitate instituita de legiuitor menita sa faciliteze relatiile de munca.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>