Raspunsul specialistului:
Conform art. I pct. 2 din OUG 192/2020, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite, cu respectarea prevederilor din Codul muncii si ale Legii 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Astfel, acolo unde specificul activitatii permite, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca.
Totodata, s-a modificat art. 7 lit. a) din Legea 81/2018 potrivit careia angajatorul are obligatia sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/su echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, partile putand conveni printr-un acord scris inclusiv sa fie utilizate cele proprii ale telesalariatului, cu specificarea conditiilor de utilizare.
In concluzie, daca specificul activitatii permite, angajatorilor li se recomanda sa dispuna munca la domiciliu sau in regim de telemunca. Daca legiuitorul ar fi vrut sa oblige angajatorul ar fi reglementat utilizand sintagma au obligatia sa dispuna munca la domiciliu sau in regim de telemunca.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro