S-a constatat ca a avut loc dezvaluirea in spatiul public (on-line) a declaratiei solicitata de operator unui client al sau cu privire la modul in care intentiona sa utilizeze o anumita suma de bani pe care acesta dorea sa o ridice din contul sau. Aceasta declaratie a fost distribuita intre cativa angajati ai Bancii Transilvania pe adresele de e-mail de serviciu.
Unul dintre angajati a listat e-mailul ce continea declaratia clientului, precum si e-mailul ce continea conversatia interna intre angajatii operatorului. Un alt angajat a fotografiat cu telefonul mobil inscrisul listat si l-a distribuit prin intermediul aplicatiei WhatsApp. Ulterior, inscrisul listat a fost postat si distribuit pe reteaua de socializare Facebook si pe un site, transmite Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.).
In cadrul investigatiei efectuate la Banca Transilvania SA, Autoritatea de supraveghere a constatat ca operatorul nu a luat masuri suficiente pentru a asigura faptul ca orice persoana fizica care acţioneaza sub autoritatea operatorului (salariatii operatorului) si care are acces la date cu caracter personal nu le prelucreaza decat la cererea operatorului.
Potrivit institutiei, dezvaluirea produsa in spatiul public dovedeste si ineficienta instruirii interne a angajatilor operatorului privind respectarea normelor de protectia datelor cu caracter personal ale persoanelor vizate, desi instruirea angajatilor este parte intrinseca a masurilor tehnice si organizatorice pe care operatorul era obligat sa le adopte in vederea asigurarii unui nivel de securitate corespunzator riscului prelucrarii, incalcandu-se astfel prevederile art. 32 din Regulamentul General privind Protectia Datelor.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Legis Plus Legislatia Muncii
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
In acest context, s-a avut in vedere si ca dezvaluirea datelor cu caracter personal in spatiul public (pe internet) a generat o serie de prejudicii de natura morala, precum si alte dezavantaje semnificative de natura economica sau sociala pentru persoana fizica afectata de producerea incidentului de securitate (client al Bancii Transilvania).
Descoperiti PortalProtectiaDatelor.ro!
PortalProtectiaDatelor.ro va ofera:
Consultanta personalizata
Consultanta personalizata, direct pe adresa dvs. de email oferita de specialistii PortalProtectiaDatelor.ro special pentru dvs. – 25 de experti sunt la dispozitia dvs. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!
Intrebari si raspunsuri
O baza de date cu peste 700 intrebari si raspunsuri din domeniu.
Consultanta prin telefon
Consultanta personalizata telefonica in fiecare joi, in intervalul orar 14.00 – 16.00, asigurata de cei mai buni consultanti si specialisti in domeniul protectiei datelor.
Disponibilitate
Accesati ORICAND informatia dorita din portalul, fiind membru cu drepturi depline. Cu o simpla conexiune de Internet, puteti accesa PortalProtectiaDatelor.ro de pe computerul personal, tableta sau smartphone!